پاکستان بر مدار تغییر

تداوم پیروزی «تحریک انصاف» با انتخاب عارف علوی

کدخبر: 2259029

پارلمان پاکستان سه‌شنبه گذشته عارف علوی را به عنوان رئیس جمهور جدید این کشور را انتخاب کرد.

نسیم آنلاین:‌ پارلمان پاکستان دیروز سه‌شنبه عارف علوی را به عنوان رئیس جمهور جدید این کشور را انتخاب کرد.

پس از پیروزی «عمران خان» در انتخابات اخیر پاکستان، نگاه‌ ها به صندلی ریاست جمهوری این کشور دوخته شده بود. در این انتخابات، عارف علوی به عنوان نماینده حزب "تحریک انصاف" در مجموع با کسب 353 رأی از 679 کرسی توانست عنوان سیزدهمین رئیس جمهور پاکستان را از آن خود کند و تا پنج سال آینده در این پست باقی بماند.

مجلس شورای پاکستان که همان پارلمان پاکستان می‌باشد، شامل مجلس سنا و مجلس سفلی است. در انتخابات پارلمانی پاکستان در اسفند‌ماه 96 حزب تحریک انصاف به رهبری عمران خان توانست نگاه ها را به خود جلب کند و به همراه حزب "مسلم لیگ" پیشتاز شود. با انتخاب عمران خان به عنوان نخست وزیر و الان هم عارف علوی به عنوان رئیس جمهور، حزب تحریک انصاف سال موفقیت آمیزی را تجربه کرده است.

می‌توان گفت عارف علوی که اکنون در شرف هفتاد ساگی قرار دارد، موفقیت های سیاسی خود را مدیون عمران خان و حزب تحریک انصاف است. او از بدو تأسیس این حزب عضو آن شد و به عنوان یکی از بنیانگذاران حزب توانست به عنوان معاونت در این دستگاه برسد. وی از سال 2006 تا 2013 به عنوان دبیر‌کل این حزب فعالیت می‌کرد و با ورود به پارلمان در سال 2013 فعالیت سیاسی خود را ادامه داد. عارف علوی با پیروزی دوباره در سال 2018 و همچنین روند پیروزی های حزب تحریک انصاف، توانست خود را در چند قدمی ریاست جمهوری ببیند و حالا او توانسته اتفاق مهمی را در زندگی سیاسی خود رقم بزند.

ارسال نظر: