روایت آیت‌الله کعبی از عاملان اصلی حوادث بصره

شکست سیاسی و انتخاباتی مهمترین دلیل حوادث بصره است

کدخبر: 2260529

نماینده مردم اهواز در مجلس خبرگان رهبری گفت که اسناد موثق می‌گوید که سرکنسول عربستان و آمریکا، حوادث بصره را طراحی کرده بودند.

آیت الله عباس کعبی نماینده مردم اهواز در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حوادث اخیر در بصره، گفت: بر اساس اطلاعات موثق و اسناد مستند غیرقابل انکار می گویم که اغتشاشات اخیر بصره و حمله به کنسولگری ایران در این شهر، توسط سرکنسول آمریکا و عربستان سعودی و طراحی و توسط بعثی ها اجراشده است.

وی با بیان اینکه "شکست سیاسی و انتخاباتی مهم ترین دلیل حوادث اخیر بصره است چراکه برخی نمی خواهند پارلمان عراق شکل بگیرد"، تصریح کرد: متأسفانه آقای العبادی و جریان وابسته به ایشان ضمن چراغ سبز نشان دادن به اغتشاش گران، عملکرد ضعیفی در برخورد و مقابله با ناآرامی های بصره داشتند و این مسئله به دلیل اسناد روشنی که وجود دارد، غیرقابل انکار است.

آیت الله کعبی اختلاف افکنی میان ملت ایران و عراق از جمله برنامه های اغتشاشگران دانست و گفت: عمق روابط ایران و عراق فراتر از آن است که با این گونه موارد خدشه دار شود و قطعاً مردم ایران و عراق با روابطی که دارند و اتحادی که در اربعین نشان خواهند داد این فتنه آمریکایی، سعودی و بعثی را ناکام خواهند گذاشت.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: