سیدحسن نصرالله:

ترس حکام عرب باعث از دست رفتن فلسطین شد

کدخبر: 2262523

«سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان گفت: ترس حکام عرب از بر باد رفتن جایگاه و ثروت هایشان طی هفتاد سال گذشته، باعث از دست رفتن فلسطین و نفوذ آشکار آمریکا و دخالت های آن در منطقه شده است.

«سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان گفت: ترس حکام عرب از بر باد رفتن جایگاه و ثروت هایشان طی هفتاد سال گذشته، باعث از دست رفتن فلسطین و نفوذ آشکار آمریکا و دخالت های آن در منطقه شده است.

وی این سخنان را چهارشنبه شب در مراسم عزاداری سالار شهیدان امام حسین (ع) در حومه جنوبی بیروت عنوان و تصریح کرد: گمان نمی کنم کسی در جهان عرب یا جهان اسلام از میان رهبران کشورها، پادشاهان و رئیسان جمهوری، نخبگان سیاسی، فرهنگی، فکری، اقتصادی و فرماندهان نظامی و هیچ کس دیگری در درون خود به روشنی، حقیقت رژیم صهیونیستی را نداند و اذعان نداشته باشد که چیزی به نام اسرائیل وجود نداشته است.

نصر الله ادامه داد، گروهک های یهودی صهیونیستی به تدریج از همه نقاط جهان آمدند و فلسطین را به اشغال خود درآورند، تعداد زیادی از ملت فلسطین را از طریق قتل عام ها، ایجاد ترس و وحشت، فریب و حیله گری، آواره و با حمایت بین المللی رژیم اشغالگر خود را برپا کردند.

وی افزود: اگر با هر کدام از این افراد به صورت خصوصی بنشینیم، تاکید دارند که آمریکایی ها به حرف آنها گوش نمی دهند و به این حقیقت اعتراف خواهند کرد، همینطور اگر به سراغ عموم مردم برویم. دبیرکل حزب الله تاکید کرد: از ابتدای مبارزه با رژیم صهیونیستی و طرح صهیونیسم، هیچ روزی مشکل، مشکل شناخت یا آگاهی نبوده است، بلکه مشکل اصلی، فداکاری و آمادگی برای یاری و مشکل موضع گیری بوده است. نصرالله در ادامه اظهار داشت: رژیم ها، رهبران، پادشاهان، امیران، و روسای جمهوری برای تخت و منصب خود نگران هستند و به خاطر آن است که از آمریکا و انگلیس و غرب می ترسند، چرا که هر کسی که موضعی مخالف با آنها بگیرد، میلیون ها اتهام و تهمت به او می زنند و هر کاری را برای سرنگونی او می کنند.

وی تاکید کرد: ترس آن ها از تخت هایشان در طول هفتاد سال، ترس آنها از اموال، فرزندانشان و امتیازاتی که آنها را به دنیا گره می زند، باعث شده که موضع متفاوتی بگیرند.

سید مقاومت خاطر نشان کرد: همچنین امروز آمریکا به صورت آشکار و در برابر چشم جهان، در امور داخلی هر کشوری به خصوص در جهان عربی و اسلامی، دخالت می کند و برخی چیزها را رد می کند و گزینه های دیگری را تحمیل می کند، تحریم می کند، فقط در فکر منافع خود است، بی آنکه توجهی به مصلحت این ملت ها و حتی منافع همپیمانان و متحدان منطقه ای و بین المللی خود داشته باشد؛ اما همه در برابر آمریکا عاجزانه، تسلیم پذیر و ضعیف هستند، چرا که از آمریکا می ترسند، نه برای اینکه آمریکا را نمی شناسند یا از استکبارطلبی و خودبرتربینی آن خبر ندارند.

سید حسن نصرالله یادآور شد: پس از حادثه کربلا، بسیاری که به دنبال منافع دنیوی بودند، حتی به همان هم دست نیافتند و با غضب الهی و عذاب آخرت هم روبرو می شوند. پس مشکل حب دنیا، رکن قرار دادن دنیا و تعلق خاطر به آن است.

منبع: ایرنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: