وضعیت مدارس و جمعیت کلاس‌های درس استان تهران در آستانه مهر/افتتاح ۷۷۵ کلاس جدید

کدخبر: 2263120

مدیرکل نوسازی مدارس تهران با تشریح وضعیت فضاهای آموزشی و مدارس تازه تاسیس استان تهران در آستانه سال تحصیلی جدید گفت: ۶ منطقه در شهر تهران بیشترین نیاز به ساخت مدارس جدید را دارند.

علی شهری در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: با نزدیک شدن آغاز سال تحصیلی جدید، پروژه های بسیاری در استان تهران آماده تحویل به آموزش و پرورش شده و در مهرماه 1397 پذیرای دانش آموزان خواهد بود.

وی افزود: تعداد 67 پروژه آموزشی با 775 کلاس درس در مهر 1397 تحویل آموزش و پرورش شهر تهران و شهرستانهای استان تهران خواهد شد.عمده این پروژه های آموزشی در مناطقی احداث شده است که به شدت نیازمند فضاهای آموزشی جدید است.

نگرانی از ایمنی 43درصد مدارس تهران/کلاس های شلوغ و فرسوده در پایتخت

صندوق ذخیره ارزی اعتبار ندارد؛ 3 میلیارد دلار بودجه حذف مدارس فرسوده محقق نشد

تهران به لحاظ فضای آموزشی محروم تر از سیستان است/بزرگترین نگرانی از مدارس فرسوده

مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران گفت: در مهر 1397 مدارسی که در استان تهران تحویل آموزش و پرورش خواهد شد در شهرستان های اسلامشهر، بهارستان، پاکدشت، پردیس، پرند، پیشوا، جوادآباد، چهاردانگه، دماوند، رودهن، شهرری، شهرقدس، شهریار، فیروزکوه، قرچک، کهریزک، ملارد، ورامین و مناطق یک، 4، 5، 11، 12 و 19 تهران واقع شده است.

شهری در پاسخ به این پرسش که بیشترین نیاز به مدرسه در کدام مناطق تهران و شهرستانهای تهران است؟ عنوان با توجه به تراکم دانش آموزی که در کلاس های درس وجود دارد، در شهر تهران مناطق 4، 5، 15، 14،19 و 17 و در شهرستانهای تهران، شهرقدس، بهارستان، اسلامشهر، شهریار و قرچک بیشترین تراکم دانش آموزی را به خود اختصاص داده اند، لذا ساخت مدارس و کلاس های درس در این مناطق بیشتر احساس می شود.

وی پیش از این نیز اعلام کرده بود که وضعیت استان تهران قابل توجه ویژه است و باید نگاه ویژه ای را به مدارس فرسوده این استان داشت. استان تهران از جمله استان های با سرانه فضای آموزشی پایین است و ضمن پایین بودن سرانه آموزشی شاهد تراکم بسیار بالای دانش آموز در هر کلاس هستیم. اگر مقایسه ای بین استان های کم برخوردار به لحاظ فضای آموزشی داشته باشم، سیستان و بلوچستان، البرز و آذربایجان غربی با وجود سرانه پایین فضای آموزشی مشابه تهران هستند اما باید گفت که تراکم دانش آموزی آنها قابل مقایسه با تهران نیست.

طبق گفته های شهری اگر سرانه پایین فضای آموزشی و تراکم بالای دانش آموز در کلاس درس را در نظر بگیریم، تهران کم برخوردارترین استان کشور است به گونه ای که میانگین دانش آموز در کلاس های درس 31 نفر است و در برخی مدارس تعداد دانش آموزان در کلاس ها بالای 40 نفر است.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: