فوتبال جهان | ولخرجی دبیرکل پیشین فیفا با سفرهای خانوادگی

کدخبر: 2263195

فوتبال جهان - بخشی از ولخرجی‌های دبیرکل پیشین فرانسوی فیفا منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پرواز با هواپیمای شخصی برای حضور ژروم والکه در نشست کمیته اجرایی فیفا در شهر زوریخ (سوئیس) و سفر به روسیه برای قرعه کشی بازی های انتخابی جام جهانی 2018 روسیه در شهر سن پترزبورگ هزینه ای 71 و 700 دلار داشته است.

نشست کمیته اجرایی فیفا روز 20 ماه ژوئن سال 2015 میلادی در شهر زوریخ و مراسم قرعه کشی بازی های انتخابی جام جهانی 2018 روسیه پنج روز پس از آن در شهر سن پترزبورگ برگزار شده بودند.

طبق اطلاعات منتشر شده در سایت رسمی دادگاه حل اختلاف ورزشی (CAS)، ژروم والکه ترجیح داد تا برای شرکت در نشست کمیته اجرایی فیفا و مراسم قرعه کشی بازی های انتخابی جام جهانی 2018 روسیه در شهر سن پترزبورگ از هواپیمای خصوصی استفاده کند. این دبیر کل فرانسوی پیشین فیفا در این هواپیما همسر، دختر، 2 پسر و پرستار بچه اش را به همراه داشت. او همچنین از فیفا خواست تا بلیت بیزنس کلاس برای پسرش از مبداء ریودوژانیرو به مقصد شهر زوریخ تهیه کند تا با خانواده اش را در سفر به روسیه حضور داشته باشد. هزینه های این پروازها از دستمزد دبیرکل پیشین فیفا کسر نشدند.

ژروم والکه در سال های 2010 تا 2015 میلادی چهار با نقض قوانین این نهاد از هواپیمای خصوصی جهت همراهی اعضای خانواده اش استفاده کرد. او که از سال 2007 میلادی دبیرکل فیفا شده بود در ماه سپتامبر 2015 این سمت را به خاطر اتهام مشارکت در فروش غیرقانونی بلیت بازی های جام جهانی 2014 برزیل از دست داد. کمیسیون اخلاق فیفا در ماه فوریه 2016 میلادی رای به محرومیت 12 ساله ژروم والکه از هرگونه فعالیت در ورزش فوتبال داد. کمیته استیناف فیفا این محرومیت را به 10 سال کاهش داده بود.

دبیرکل پیشین فیفا سپس شکایت خود از فیفا را به CAS ارجاع داد که امروز (جمعه) به صورت رسمی رد شد.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: