در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

استفاده از ۱۰۰ هزار ساعت حق التدریس ماهیانه در مدارس پایتخت/ افزایش تعداد مدرسه‌های ۲ شیفته در تهران

کدخبر: 2263200

مدیر کل آموزش و پرورش تهران با اشاره به کمبود معلم در پایتخت گفت: بیش از ۱۰۰ هزار ساعت در ماه معلم حق التدریس داریم.

عباسعلی باقری مدیر کل آموزش و پرورش تهران در گفت وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ درباره وضعیت نیروی انسانی برای شروع سال تحصیلی اظهار کرد: با توجه به کمبود نیروی انسانی که وجود دارد امسال بیش از 100 هزار ساعت حق التدریس در ماه خواهیم داشت که میزان آن از سال گذشته هم بیشتر است البته تلاش می کنیم تا وضعیت پرداختی معلمان حق التدریس به موقع انجام شود.

وی درباره وضعیت فضای آموزشی در تهران و اظهاراتی مبنی بر سه شیفته شدن مدارس بیان کرد: وضعیت فضای آموزشی در تهران شرایط مناسبی ندارد و تعداد مدارس 3 شیفته در حال افزایش است و این نگرانی در برخی از مناطق مانند منطقه 15 بیشتر است اما سه شیفته شدن مدارس برای امسال وجود نخواهد داشت.

برخورد جدی با مدارس ابتدایی متخلف در استفاده از کتاب کمک درسی

باقری درباره استفاده از کتاب های کمک درسی در مدارس ابتدایی گفت: در دوره ابتدایی بنابر تأکید وزیر آموزش و پرورش وجود هر گونه آزمون و کتاب کمک درسی ممنوع است در واقع دانش آموزان باید در این مقطع تحصیلی به جای رقابت های مخرب زندگی را تمرین کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش تهران با اشاره به اینکه به طور جدی پیگیر اجرای این قانون هستیم اظهار کرد: چنانچه در مدارس از اجرای این قانون سر باز زنند به طور جدی با مدرسه برخورد خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه محیط مدرسه نباید صرفاً محیطی علمی باشد تصریح کرد: تمرین مهارت های اجتماعی از مهمترین مسائلی است که باید در محیط مدرسه به آن توجه داشته باشیم و دانش آموز در این محیط مهارت های زندگی را تمرین کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: