رئیس انجمن داروسازان‌ تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ثبات قیمت دارو به بهانه ارز دولتی منطقی نیست/ دارو باید به خرید تجهیزات پزشکی لوکس اولویت داشته باشد/ تامین سلامت مردم وظیفه حاکمیتی دولت است

کدخبر: 2264979

خویی گفت: تأمین سلامت مردم وظیفه حاکمیتی دولت و حق هر شهروند ایرانی است.

حمید خویی رئیس انجمن داروسازان تهران در گفت وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ در خصوص مشکلات صنعت داروسازی اظهار کرد: معتقدم ارائه هر راه حلی برای حل مشکلات داروسازی کشور در نهایت به تامین هزینه های شرکت های تولیدی برای تولید دارو و توزیع آن ختم می شود تا مردم به بهترین شکل ممکن به داروهای مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند.

وی ادامه داد: تأمین سلامت مردم وظیفه حاکمیتی دولت است و حق هر شهروند ایرانی است که داروی مورد نیاز خود را در دسترس داشته باشد و به راحتی آن را تهیه کند.

خویی عنوان کرد: به نظرم اینکه ارز به شرکت های تولیدی دارو یا صندوق های بیمه گر تعلق بگیرد اهمیت چندانی ندارد، بلکه مسئله مهم نتیجه است که هزینه تولید دارو و توزیع آن به طور کامل تأمین شود.

دارو تنها کالای بدون افزایش قیمت در بازار

رئیس انجمن داروسازان تهران تأکید کرد: صنعت داروسازی کشور هیچ اصراری به گرفتن ارز دولتی برای تولید دارو ندارد ولی مجموعه فعال در این صنعت انتظار دارد تا مطالباتش به موقع پرداخت شود تا برای تولید دارو با مشکلات مالی روبرو نشود.

وی اضافه کرد: دارو تنها کالایی هست که طی چند سال گذشته با افزایش قیمت رو به رو نبوده است، این در حالی است که ما شاهد رشد 15 درصدی قیمت همه کالاها در کشور بوده ایم و هیچ منطقی وجود ندارد که هزینه های مختلف چند برابر شود و به بهانه ارز دولتی قیمت دارو ثابت بماند.

خویی اشاره کرد: هزینه دارو تنها مربوط به مواد اولیه نیست، بلکه هزینه تولید بروشور و جعبه هم مجزا است که قیمت همه این لوازم و بسته بندی طی چند سال گذشته چند برابر شده است.

طلب 10 ماهه داروخانه ها از صندوق های بیمه گر

وی ادامه داد: اهمیت و نقش استراتژیک دارو باید به رسمیت شناخته شود، داروخانه ها به طور متوسط در حدود 10 ماه از صندوق های بیمه گر طلب دارند.

رئیس انجمن داروسازان تهران گفت: تأمین دارو ی مردم در چارچوب اقتصاد مقاومتی باید سیاست گذاری شود و به جای خرید تجهیزات پزشکی لوکس داروی مورد نیاز مردم را باید تأمین کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: