صالحی با رييس کمیسیون انرژی اتمی فرانسه دیدار کرد

کدخبر: 2265044

رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان در حاشیه شصت و دومین کنفرانس عمومی آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین، با ژاک فرانسوا دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اکبر صالحی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان در حاشیه شصت و دومین کنفرانس عمومی آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین، با ژاک فرانسوا، رييس کمیسیون انرژی اتمی فرانسه دیدار و گفتگو کرد.

تأکید بر پیشینه روابط تاریخی دو کشور، حمایت از برجام، و حوزه های همکاری هسته ای، اهم موضوعات مورد بحث در این دیدار را تشکیل می داد.

در ابتدای این دیدار، صالحی به پیشینه تاریخی روابط ایران و فرانسه اشاره نمود و خواستار مشارکت فعالانه فرانسه در تبادل دانشجو با ایران و برگزاری کارگاه های آموزشی در حوزه علوم و فناوري هسته اي شد. در حوزه هسته ای همکاری در حوزه هاي گداخت، علمي و آموزشی و مدیریت پسماند مورد تاكيد قرار گرفت. کاربرد فناوری کوانتومی در ارتباطات، محاسبات رایانه ای، بیولوژی و حسگرها نیز به عنوان یکی دیگر از حوزه های مورد علاقه مشترك برای همکاری مطرح شد.

در ادامه این دیدار، ژاک فرانسوا بر وجود فرصت های فراوان برای همکاری مشترك تأکید کرد. رئیس کميسیون انرژی اتمی فرانسه، برجام را توافق موفقی خواند و تعهد فرانسه و به ویژه رئیس جمهور این کشور به آن را مورد تاكيد مجدد قرار داد و اعمال تحریم های آمریکا بر ضد ایران را مایه تأسف خواند. در پایان این دیدار، طرفين بر گسترش و پيگيري همكاري هاي مورد علاقه مشترك از طريق تنظيم اسناد همكاري لازم، تاكيد کردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: