مهمترین توصیه‌های بهداشتی و دارویی در سفر + اینفوگرافی

کدخبر: 2265090

همراه داشتن برخی دارو‌ها در مسافرت البته با نظارت و تایید پزشک می‌تواند مانع از بروز برخی بیماری‌ها و انجام درمان‌های اولیه تا رسیدن به مراکز درمانی شود.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران ؛ داروها باید در جعبه اصلی، دور از نور و رطوبت و گرمای شدید نگهداری شوند و هیچ گاه داروهای مختلف را با هم مخلوط یا در یک ظرف نگهداری نکنیم.

کارشناسان علم پزشکی اعتقاد دارند همراه داشتن برخی دارو ها البته با نظارت و تایید پزشک در مسافرت ها می تواند مانع از بروز برخی بیماری ها و انجام درمان های اولیه تا رسیدن به مراکز درمانی شود.

خطر بروز بیماری عفونی اسهال یکی از شایع ترین بیماری ها در سفر است، به ویژه سفر به کشور های خارجی و پس از مصرف مواد غذایی ناآشنا یا تهیه آنها به شیوه غیربهداشتی است.

همراه داشتن برخی دارو های درمان کننده اسهال در زمان سفر می تواند از آسیب بیشتر به افراد تا رسیدن به مراکز درمانی کمک کند؛ به ویژه اگر زمانی که برای یک پرواز 10 ساعته در هواپیما به سر می برید بروز اسهال می تواند یک مشکل جدی برای شما، سایر مسافران و حتی خدمه پرواز باشد.

البته کارشناسان هشدار می دهند، استفاده بی رویه از داروی اسهال هم می تواند خطرناک باشد و به همین دلیل فرد باید در اولین زمان ممکن علت ابتلا به بیماری عفونی و گوارشی که سبب اسهال شده است را پیدا کند.

راهی برای مقابله با حالت تهوع هنگام سفر

چنانچه ضمن حرکت اتومبیل، قطار، کشتی و یا هواپیما دچار سرگیجه و حالت تهوع می شوید، به خاطر داشته باشید با مصرف ۱ یا ۲ قرص ۵۰ میلی گرمی دیمن هیدرینات، نیم ساعت قبل از شروع سفر و تکرار یک قرص هر ۴ تا ۶ ساعت یکبار در طی سفر، می توان عوارض ناشی از حرکت، تهوع و سرگیجه را برطرف کرد. - هنگام بروز اسهال در مسافرت از مصرف خودسرانه دارو خودداری کنید، در اغلب موارد ابتلا به اسهال و استفراغ، مصرف آنتی بیوتیک ضرورتی ندارد؛ برای پیشگیری از خطر کاهش آب بدن، مصرف مایعات زیاد ضروری است و در اسهال شدید می توان از محلول ORS استفاده کرد. بهتر است در زمان بیماری از مصرف غذا های چرب و سرخ شده، غذای آماده و کنسروی اجتناب شود، در کودک شیرخوار مبتلا به اسهال، مادر باید بیش از مواقع عادی به کودک خود شیر دهد. هیچ گاه دارو های بزرگسالان را به اطفال ندهید. توجه داشته باشید هیچ قانون کلی جهت نصف کردن دوز بزرگسالان برای مصرف کودکان وجود ندارد.

اینفو چهارشنبه////توصیه های دارویی در ایام مسافرت+اینوگرافی

نتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: