جودو قهرمانی جهان- باکو؛

خواهر و برادر ژاپنی دو طلای روز دوم را کسب کردند

کدخبر: 2265264

در پایان روز دوم از رقابتهای جودو قهرمانی جهان ژاپنی ها با کسب دو طلای دیگر جایگاه خود را در صدر جدول مستحکم کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه این مسابقات که با حضور ۷۵۸ جودوکار از ۱۲۵ کشور به میزبانی ژاپن در باکو جریان دارد، امروز جمعه ۳۰ شهریورماه مبارزات دو وزن ۶۶- کیلوگرم مردان و ۵۲- کیلوگرم زنان برگزار شد که «هیفومی» و «یوتا آبه» خواهر و برادر ژاپنی ها موفق به کسب مدال طلا شدند.

در وزن ۶۶- کیلوگرم «هیفومی آبه» ژاپنی که سال گذشته در بوداپست با شکست «میخائیل پولیف» روس قهرمان شده بود، در این دوره «یرلان سرخیزانوف» قزاقستانی را در کمتر از ۹۰ ثانیه با ضربه فنی شکست داد و طلا گرفت. نکته مهم اینکه این ژاپنی از سال ۲۰۱۵ تا کنون تنها یک شکست در کارنامه خود داشته و در همه رقابتهایی که شرکت داشته بدون شکست موفق به کسب مدال طلا شده است.

مدالهای برنز این وزن هم به «زانتیارا» از اکراین و «آن بول» دیگر ژاپنی حاضر در این وزن تعلق گرفت. «پولیف» روس که دوره قبل به نشان نقره دست یافت، در این دوره توفیقی در کسب مدال نداشت. ضمن اینکه «زانتیارا» ششمین مدال جهانی خود را در این دوره به نام خود ثبت کرد. این اکراینی ۳۰ ساله یک طلا، یک نقره و ۴ برنز رقابتهای جهانی را در اختیار دارد.

در بخش زنان دو ژاپنی به مبارزه پایانی راه پیدا کردند. «ای شیشیمه» که دوره قبل طلا گرفته بود در برابر «یوتا آبه» دیگر هموطن خود نتیجه را واگذار کرد و نقره گرفت و «یوتا» همانند برادر خود ه نشان طلا دست یافت تا دوگانه ای منحصربفرد در رقابتهای جهانی را به نام خانواده خود ثبت کند. «بوچارد» از فرانسه به هرماه «میراندا» از برزیل هم روی سکوی سوم ایستادند.

این دوره از مسابقات فردا شنبه ۳۱ شهریورماه در دو وزن ۷۳- کیلوگرم مردان و ۵۷- کیلوگرم زنان دنبال می شود که محمد محمدی بریمانلو به مصاف رقبای خود می رود.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: