در نشست کارگروه ملی همکاری‌های دانشگاه‌های ایران با سوئد عنوان شد

برنامه‌ریزی برای برگزاری روز علم ایران و سوئد

کدخبر: 2265501

روز علم ایران و سوئد اردیبهشت سال آینده با مشارکت کارگروه ملی هماهنگی و پیگیری همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه‌های ایران در دانشگاه گیلان برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا، دکتر علی بانی، مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه گیلان در "اولین نشست کارگروه ملی همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه‌های ایران با کشور سوئد" که با حضور معاونین و مدیران روابط بین‌الملل دانشگاه‌های کشور در دانشگاه گیلان برگزار شد، با ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در راستای همکاری‌های علمی بین‌المللی با کشور سوئد گفت: ایجاد بانک اطلاعاتی برای کشورها در جهت تعاملات بیشتر از سیاست‌های وزارت علوم است که در این زمینه می‌توان با برقراری ارتباط با متخصصین ایرانی که با کشور سوئد آشنایی دارند، اقدام کرد.

مدیر دفتر همکاری‌های بین‌المللی دانشگاه گیلان افزود: کشور سوئد در حال حاضر در سه محور کشاورزی بیوتکنولوژی، ژنتیک و کامپیوتر فعالیت دارد و با توجه به شرایط کشور می‌توان در این زمینه‌ها همکاری مشترک ایجاد کرد.

بانی از تشکیل شبکه کارگروه سوئد (شبکه مجازی سامانه) برای هم افزایی بیشتر اطلاعات و تعاملات دو کشور خبر داد و یادآور شد: با در نظر گرفتن افراد رابط در دانشگاه‌ها و پیگیری امور از طریق این افراد می‌توان تاثیر بسزایی در تعاملات و همکاری‌های بین‌المللی ایجاد کرد.

وی در خصوص برگزاری روز علم ایران و سوئد در دانشگاه گیلان در اردیبهشت سال آینده با مشارکت کارگروه ملی هماهنگی و پیگیری همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه‌های ایران تاکید کرد.

دکتر ضیاء الدین میرحسینی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه گیلان نیز با اشاره به اهمیت و ضرورت توسعه روابط بین‌الملل دانشگاه‌ها، به ظرفیت موجود در دانشگاه گیلان اشاره کرد و گفت: دانشگاه گیلان با بیش از پنجاه سال قدمت، یکی از بزرگترین دانشگاه‌های ساحلی و عضو اتحادیه کشورهای حاشیه دریای خزر است.

وی تصریح کرد: با توجه به قرار گرفتن این استان در کریدور شمال جنوب، وجود فرودگاه بین‌المللی، آزاد راه مواصلاتی به سراسر کشور و وجود بنادر دریایی متصل به آبهای بین‌المللی می‌توان از ظرفیت‌های نهفته علمی- پژوهشی آن برای بکارگیری علم در حل معضلات جامعه بهره برد.

معاون پژوهشی دانشگاه گیلان دیپلماسی علمی قوی را راه برون‌رفت از شرایط سخت اقتصادی بیان کرد و افزود: به لحاظ دیدگاه‌های بین‌المللی و شرایط ملی، دیپلماسی پژوهش‌محور و علمی قوی می‌تواند با تمرکزگرایی در زمینه‌های موجود و بدور از عوامل سیاسی ظرفیت‌های بسیار خوبی را ایجاد کند و این تنها با تعامل سازنده، همفکری و عملگرایی مثبت صورت می‌گیرد.

در این نشست یک روزه، مقرر شد مدیران همکاری‌های علمی بین المللی دانشگاه‌های کشور موارد زیر را پیگیری کنند.

به گزارش ایسنا، ایجاد بانک اطلاعاتی دانشگاه‌های سوئد، مشارکت دانشگاه‌ها در برگزاری روز علم ایران و سوئد، عضویت برخی از اعضای هیات علمی به عنوان نماینده دانشگاه‌ها در کارگروه، دعوت از اساتید ایرانی دانشگاه‌های سوئد برای برگزاری یک همایش ملی و ایجاد یک انجمن علمی و اجرای پروژه Free knowledge zone از موارد قابل پیگیری مدیران همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه‌های کشور است.

دانشگاه گیلان مسئول کارگروه هماهنگی و پیگیری همکاری‌های علمی بین‌المللی با کشور سوئد است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: