تمجید عون از مبارزه حزب الله با تروریسم/ اسرائیل برای فروپاشی منطقه تلاش می‌کند

کدخبر: 2266800

رئیس جمهوری لبنان با تاکید بر حق این کشور برای دفاع از خود در برابر هرگونه تجاوزگری از سوی رژیم صهیونیستی تاکید کرد اسرائیل برای فروپاشی و تجزیه منطقه تلاش می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، میشل عون با اشاره به موفقیت ارتش لبنان در مبارزه با تروریسم اشاره کرد و گفت عملیات نظامی علیه گروه های تروریستی که در کوه های شرقی ما متمرکز بود به نتیجه رسید به طوری که کشور از شر تروریست های داعشی و جبهه النصره که از سوریه به آن رخنه کرده بودند، نجات یافت.

عون که با روزنامه لوفیگارو گفت وگو می کرد، درباره اینکه آیا حزب الله حق وتو درباره تمام تصمیمات استراتژیک دارد؟ اظهار داشت خیر، در لبنان نظام توافقی وجود دارد و بیان نظر و دیدگاه به معنای به کارگیری حق وتو نیست.

وی در عین حال گفت دولت کنونی، دولت پیشبرد امور(به صورت موقت) است.

عون در پاسخ به این سئوال که آیا جنوب لبنان ممکن است در رویارویی میان ایران و اسرائیل مورد استفاده قرار گیرد؟ گفت : خیر. وی افزود اما اگر هرگونه تجاوزی به لبنان صورت گیرد، لبنان حق دفاع از خویش را دارد.

رئیس جمهوری لبنان تاکید کرد در حالی که برخی دخالت حزب الله در جنگ علیه داعش و جبهه النصره در سوریه را محکوم می کنند، واقعیت این است که تروریست ها به سرزمین ما حمله می کردند و حزب الله از این سرزمین در مقابل این هجمه دفاع می کرد، حزب الله هیچ نقش نظامی در داخل لبنان ایفا نمی کند و هیچ اقدامی هم در مرزها انجام نمی دهد.

عون درباره روابط لبنان و سوریه در حال حاضر گفت لبنان با دخالت در امور داخلی هر کشوری مخالف است، سفارت ما در سوریه و سفارت این کشور در بیروت همچنان باز است.

دیدار میشل عون با السیسی

عون که به نیویورک رفته است تا در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد شرکت کند، با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر دیدار کرد.

بسام راضی سخنگوی رسمی ریاست جمهوری مصر اعلام کرد السیسی در این دیدار از روابط تاریخی مصر و لبنان تمجید و بر تمایل کشورش برای ادامه تقویت روابط و همکاری مشترک با لبنان و هماهنگی و رایزنی درباره تحولات منطقه عربی و مقابله با چالش ها تاکید کرد.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: