عفو بین‌الملل خواستار توقف رسیدگی به صلاحیت گزینه پیشنهادی ترامپ برای دیوان عالی آمریکا شد

کدخبر: 2266811

عفو بین‌الملل در نامه‌ای از سناتورهای آمریکایی خواست به دلیل ارتباط احتمالی «برت کاوانا» با نقض حقوق بشر و شکنجه زندانیان، روند رسیدگی به صلاحیت او را به تعویق بیندازند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، به نقل از پایگاه اینترنتی نشریه آمریکایی هیل، سازمان عفو بین الملل در نامه ای از سناتورهای آمریکایی خواست به دلیل ارتباط احتمالی قاضی «برت کاوانا»، گزینه پیشنهادی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، برای سمت قاضی دیوان عالی آمریکا، با نقض حقوق بشر و شکنجه زندانیان، روند رسیدگی به صلاحیت او را به تعویق بیندازند.

عفو بین الملل در این نامه با اشاره به اینکه کاوانا احتمالا در شکنجه مظنونان حملات 11 سپتامبر سال 2001 نقش داشته است، خواستار آن شد که اسناد مربوط به شکنجه، آدم ربایی و ناپدید شدن مظنونان و هرگونه اقدام غیرانسانی و ناقض حقوق بشر که توسط آمریکایی ها و نیروهای غیرآمریکایی پس از حادثه 11 سپتامبر صورت گرفته است، از حالت طبقه بندی شده خارج شوند. در این نامه آمده است برای مشخص کردن نقش کاوانا در این اقدامات، اطلاعات بیشتری باید علنی شود.

کاوانا زمان وقوع حملات 11 سپتامبر در دولت جرج دابلیو. بوش (رئیس جمهور اسبق آمریکا) فعالیت داشت.

عفو بین الملل خواستار آن شده است تا رأی گیری درباره صلاحیت کاوانا تا زمانی که اسناد مربوط به نقش احتمالی او در نقض حقوق بشر -از جمله استفاده دولت وقت آمریکا از شکنجه و دیگر اشکال اقدامات غیرانسانی صورت گرفته توسط سازمان جاسوسی آمریکا (سیا)- از حال طبقه بندی خارج نشده و به صورت علنی درنیامده است، متوقف شود.

در ادامه این گزارش آمده است برخی ازاعضای مجلس سنای آمریکا نیز پیش تر درخواست مشابهی را مطرح کرده بودند و خواستار آن شده بودند که اسناد مربوط به زمانی که کاوانا در کاخ سفید حضور داشته است به ویژه اسناد مربوط به رویدادهای پس از حادثه 11 سپتامبر، از حال طبقه بندی شده خارج شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: