مقایسه حفظ سرزمین ایران پیش و پس از انقلاب اسلامی از زبان معاون حقوقی فرمانده کل سپاه

کدخبر: 2267386

سردار گرجی‌زاده حفظ سرزمین در دوران جمهوری اسلامی ایران را یکی از افتخارات انقلاب اسلامی دانست و گفت: طی ۱۹۶ سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار کیلومتر از خاک ایران را پادشاهان به باد دادند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، همایش دفاع از جبهه تا محکمه به مناسبت هفته دفاع مقدس در کانون وکلای مرکز برگزار شد و سردار علی اصغر گرجی زاده معاون حقوقی و مجلس فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، طی سخنانی تاکید کرد: اولین حقی که برگردن هر انسان آگاهی واجب است، این است که آگاهی اش را راجع به جنگ اضافه کند و اگر اینگونه نباشد نمی توانیم درست از حق دفاع کنیم.

وی سپس به نمونه ای از این آگاهی ها اشاره کرد و گفت: مثلا این که گفته می شود جنگ 31 شهریور 1359 شروع شد صحیح نیست، جنگ اردیبهشت سال 1358 شروع شد، در آن تاریخ به پاسگاه مرزی ما حمله شد و اسیر دادیم، از خرداد 1359 جنگ علنی تر شد، بمباران شدیم و خلبان اسیر و شهید هم داریم.

سردار گرجی زاده با اشاره به این که جنگ 31 شهریور ماه 1359 رسماً آغاز شد، به حضور خود 5 ماه قبل از این تاریخ در پاسگاه شلمچه اشاره کرد و گفت: آن زمان آقای غرضی استاندارد بود و هر بار که برای بازدید می آمد ما به او می گفتیم که هر روز به وسیله هواپیماها از ما عکس برداری می کنند و او در پاسخ می گفت من چه کار کنم هر گزارشی به بنی صدر در این باره می دهم، می گوید می خواهید شلوغش کنید.

معاون حقوقی و مجلس فرمانده کل سپاه با اشاره به این که نماینده ما در سازمان ملل 636 مرتبه قبل از 31 شهریور 1359 گزارش حمله عراقی ها به ما را در آن سازمان ثبت کرده است، گفت: اولین موضع آبکی دنیا 1.5 سال بعد از شروع جنگ بود که فقط خواستار آتش بس شدند و حتی به لزوم بازگشت به مرزهای قانونی اشاره نکردند.

وی با اشاره به سابقه از دست رفتن سرزمین های کشور پیش از انقلاب اسلامی، گفت: طی 196 سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی 3 میلیون و 500 هزار کیلومتر از خاک ما را جدا کردند، که در تاریخ جهان بی سابقه است. طی 48 سال حکومت ناصرالدین شاه 620 هزار کیلومتر از خاک ما جدا شد، قطر، امارات و عمان را زمان احمدشاه از ما جدا کردند و دادن بحرین هم دست گل محمدرضا پهلوی بود.

سردار گرجی زاده در این باره افزود: محمدرضا پهلوی وقتی می خواست بحرین را بدهد منوچهر اقبال داد و بیداد کرد و گفت: حیثیت ما در دنیا می رود، مجلس شورای ملی هم رسماً با واگذاری بحرین مخالفت کرد، اما محمدرضا گفت من به انگلیسی ها قول داده ام بدهید برود و علم هم توجیه کرد که نفت و گاز بحرین تمام شده و 620 هزار کیلومتر هم بیشتر مساحت ندارد. این در حالی است که نفت و گاز بحرین الان تنه به تنه ما و امارات می زند.

معاون حقوقی و مجلس فرمانده کل سپاه با اشاره به این که طی 40 سال جمهوری اسلامی یک سانت هم از کشور را به کسی ندادیم، افزود: حتی وقتی در سال 62 عراقی ها 200 متر پرچم شان را جلوتر از مرز حقیقی نصب کرده بودند بهشان تذکر دادیم که اگر پرچم را عقب نکشید با زبان آتش با شما سخن خواهیم گفت و دست آخر هم آتش بر سرشان ریختیم تا عقب رفتند.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: