عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفتگو با نسیم آنلاین

تضمینی برای خروج از لیست سیاه FATF وجود ندارد

کدخبر: 2268673

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به ترس بانک‌های بزرگ اروپایی از جرائم سنگین عبور از تحریم های آمریکا گفت: چه ما عضو کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم (TF) شویم و چه عضو این کنوانسیون نشویم محال است که بانک­های بزرگ اروپایی با ما همکاری کنند.

به گزارش نسیم آنلاین عزت الله یوسفیان ملا، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی پیرامون لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم (TF) گفت: برخی ها اعتقاد دارند که ما هزینه­ نپیوستن به این کنوانسیون‌ها را با بالا رفتن قیمت دلار داده‌ایم و دیگر نیازی نیست به این کنوانسیون ها بپیوندیم. برخی افراد دیگر نیز بر این نظرند که ممکن است هزینه‌­های بیشتری هم بر کشور متحمل شود زیرا آمریکا نیز با فشارهای خود خواستار تصویب این لوایح است.

نماینده مردم آمل در مجلس ادامه داد: در حال حاضر آمریکایی­ها بحث مذاکره را پیش می‌­کشند و می گویند که بیایید مذاکره مجدد کنیم، اما ما هزینهی این مذاکره را دادیم و دیگر مذاکره معنا ندارد. آمریکایی‌ها می‌خواهند امضای تسلیم بگیرند.

یوسفیان ملا پیرامون آثار اجرای 32 بند از 41 بند برنامه اقدام FATF توسط ایران بر قیمت ارز گفت: چه باقی لوایح مربوط به FATF اجرا بشود و چه نشود، ما هزینه آن را در قیمت ارز داده‌­ایم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس به ترس بانک‌های بزرگ اروپایی از جرائم سنگین عبور از تحریم های آمریکا اشاره کرد و افزود: چه ما عضو کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم (TF) شویم و چه عضو این کنوانسیون نشویم محال است که بانک­های بزرگ اروپایی با ما همکاری کنند.

نماینده مردم آمل در مجلس پیرامون اجرای پیمان پولی دوجانبه بجای تصویب FATF بیان داشت: این کار باید بشود و در حال حاضر نیز در دستور کار قرار دارد و کارهایی هم در این زمینه صورت گرفته است.

یوسفیان ملا درباره امکان خروج ایران از لیست سیاه FATF با وجود حضور آمریکا در این نهاد گفت: متأسفانه نه تنها آمریکایی ها عضو مجمع عمومی FATF هستند بلکه ریاست این نهاد نیز در دست آنها است. آمریکا هر کاری خواسته، انجام داده است یعنی از توافق بین‌­المللی برجام که از طرف هفت کشور بود و شورای امنیت سازمان ملل هم مهر تأیید به آن زده بود، یک طرفه خارج می­‌شود. اینها هر کاری بخواهند می‌­کنند. یعنی چه ما عضو کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم (TF) بشویم و چه نشویم، کار خود را می‌­کنند.

ارسال نظر: