در جلسه امروز فراکسیون اعلام شد؛

مخالفت فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با لایحه الحاق به CFT

کدخبر: 2268962

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی از مخالفت اعضای این فراکسیون با تصویب لایحه الحاق ایران به کنوانسیون تأمین مالی تروریسم خبر داد.

حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر در خصوص جلسه امروز فراکسیون نمایندگان ولایی گفت: در جلسه امروز لایحه الحاق ایران به CFT، استیضاح برخی وزرای دولت و مشکلات اقتصادی مردم مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم مشهد در مجلس گفت: اعضای فراکسیون با تصویب لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم CFT مخالف بودند و مقرر شد این موضع در صحن علنی و در جریان رأی‌گیری نیز اعلام شود.

نقوی حسینی در توضیح این تصمیم گفت: « نظر فراکسیون ولایی آن است که ضرر تصویب این لایحه بیشتر از منفعت آن است لذا مقرر شد اعضای فراکسیون رای منفی به این لایحه بدهند.»

حسن‌بیگی دیگر عضو فراکسیون ولایی هم گفت: اعضای فراکسیون نمایندگان ولایی معتقدند که پیوستن ایران به کنوانسیون (CFT) و بعد از آن،(FATF) نمی‌تواند خلاف منافع ملی است، زیرا تمامی عملکردهای بانکی کشور تحت نظارت آمریکایی‌ها و غربی‌ها قرار می‌گیرد و از طرفی مانع لغو تحریم‌ها نیز نمی‌شود.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: به اعتقاد اکثریت اعضای فراکسیون نمایندگان ولایی، اگر امروز در شرایطی قرار داشتیم که آمریکا از برجام خارج نشده بود، می‌توانستیم نسبت به لغو تحریم‌ها، همزمان با الحاق به (FATF) و (CFT) امیدوار باشیم، اما در شرایط فعلی که آمریکا از برجام خارج شده، تحریم‌های ثانویه این کشور علیه ملت ایران، در اولویت بیشتری قرار می‌‌گیرد، بنابراین با الحاق به این کنوانسیون‌ها نیز، تحریم‌ها لغو نخواهد شد.

ارسال نظر: