حجت الاسلام جوشقانیان، دبیر شبکه ملی وارثون:

همه برای فراگیر شدن سنت حسنه نائب الشهید در اربعین حسینی مشارکت کنند

کدخبر: 2271647

طرح پیاده روی اربعین به نیابت از شهداء با مشارکت گسترده فعالان مردمی اجرا خواهد شد.

به گزارش نسیم آنلاین ، حجت الاسلام جوشقانیان، دبیر شبکه ملی وارثون اظهار داشت: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته امسال نیز طرح پیاده روی اربعین به نیابت از شهداء با مشارکت گسترده فعالان مردمی اجرا خواهد شد.

ایشان تصریح کردند: تلاش این طرح بر این موضوع معطوف است که سنت حسنه نیابت از شهداء در میان مردم و اقشار مختلف نهادینه شده و به نحوی گسترش یابد که هر زائری که تصمیم می‌گیرد به پیاده‌روی اربعین حسینی بیاید، نیت نماید که نائب شهیدی باشد و پیاده‌روی و زیارت خود را متبرک به نام و یاد شهیدان نماید.

دبیر شبکه ملی وارثون همچنین اظهار داشت: از تمامی تشکل‌های مردمی که در شهرها و استان‌های مختلف در حوزه ترویج فرهنگ جهاد و شهادت در حال فعالیت هستند، دعوت شده است که تبیین و تبلیغ این طرح را عهده‌دار شوند. ضمناً مقرر شده است ائمه جمعه و مبلغان اعزامی به پیاده روی اربعین و سایر سخنرانان مطرح کشور و همچنین مدیران هیات مذهبی و مواکب مردمی نیز در تبلیغ و ترویج و نهادینه‌سازی آن مشارکت کنند.

همچنین با هماهنگی‌های بعمل آمده با فعالان حوزه بین الملل عرصه اربعین مقرر شده زائرین کشورهای مختلف نیز به این طرح ارزشمند پیوسته و آن‌ها نیز به نیابت از شهیدانشان در پیاده روی اربعین شرکت کنند.

حجت الاسلام جوشقانیان افزود، این طرح از مؤثرترین و ارزشمندترین طرح‌های فرهنگی در حوزه اربعین است که مورد استقبال تمامی زوار اربعین حسینی از کشورهای مختلف قرار خواهد گرفت و در روزهای پیش رو، نشست خبری طرح نائب الشهید با حضور دست اندرکاران و همچنین اصحاب رسانه برگزار خواهد شد که در این نشست علاوه بر تشریح جزئیات، پوستر رسمی این طرح رونمایی خواهد شد.

ارسال نظر: