انتقاد یک مرجع تقلید از سیاست‌های ارزی دولت

آیت الله مکارم شیرازی: دولت نمی‌خواهد دلار از ده هزار تومان پایین‌تر بیاید

کدخبر: 2272765

حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی صبح امروز در آغاز درس خارج خود فقه خود در مسجد اعظم قم با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور خواستار بکار گیری همه ظرفیت ها جهت حل مشکلات مردم شد.

به گزارش نسیم آنلاین حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی صبح امروز در آغاز درس خارج خود فقه خود در مسجد اعظم قم با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور خواستار بکار گیری همه ظرفیت ها جهت حل مشکلات مردم شد.

این مرجع تقلید تصریح کرد: مشکل گرانی های وحشتناک کمر برخی از مردم را شکسته است، آنهایی که می خواهند اجاره بدهند دچار مشکل هستند؛ آنهایی که می خواهند برای فرزندان خود جهیزیه تهیه کنند مانده اند، بدهکاران در پرداخت بدهی خود دچار مشکل شده اند، برخی از مردم نیز برای تامین مایحتاج اولیه زندگی و درمان مانده اند.

وی با بیان این که همه در مشکلات سهم دارند و باید اصلاحات را از خودشان شروع کند، افزود: دولت بدون شک در مشکل گرانی بی تقصیر نیست، برای ارز بازار اولیه و ثانویه و اخیرا بازار ثالثه درست کرده اند که مبادا قیمت دلار از ده هزار تومان کمتر شود معلوم می شود دست شان در کار است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی عنوان کرد: مسؤولان و دولتمردان باید صادقانه با مردم صحبت کنند، مشکلات را بگویند، از سویی عده ای از مردم نیز تا می شنوند دلار و سکه بالا و پایین شده صف می کشند برای خرید و فروش؛ این خودش مشکل آفرین است، عده ای از کسبه هم تا می شنوند اجناس گران می شود دست به احتکار می زنند و کالاها را در اختیار مردم قرار نمی دهند.

این مرجع تقلید با اشاره به شناسایی و پلمپ سه هزار انبار احتکارشده کالا در کشور، تصریح کرد: پلمپ اینها فایده ندارد، باید اجناس احتکار شده سریعا وارد بازار شود و با قیمت عادلانه در اختیار مردم قرار گیرد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با مذموم دانستن برخی از روش ها تصریح کرد: یک عده از مردم تا وقتی فلان محصول و کالا کمیاب می شود بیشتر هجوم می برند و بیش از حد نیازشان خرید می کنند، این کار نیز درست نیست و باید قبول کنیم که همه ما در پدید آمدن چنین شرایطی مقصر هستیم.

وی با تاکید بر این که مسؤولان، جناح ها، گروه ها و اقشار مختلف حل مشکل را از خود شروع کنند، ابراز داشت: فرافکنی و مقصر جلوه دادن دیگران دردی از مشکلات کشور دوا نخواهد کرد، با مشکلات باید صادقانه برخورد کرد، همه سهم خود را در ایجاد مشکل بپذیرند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پایان ضمن دعا برای حل مشکلات کشور اظهار داشت: امیدوارم همه اصلاحات را از خودشان شروع کنند، با توکل و توسل در صدد حل مشکلات جامعه باشند.

منبع:‌خبرگزاری رسا

ارسال نظر: