تداوم حضور ایران در شورای سازمان بین المللی هیدروگرافی

کدخبر: 2272966

بر اساس اساسنامه کمیسیون هیدروگرافی منطقه راپمی از سال ۲۰۱۹، ایران عهده دار مسئولیت ریاست این کمیسیون است بنابراین حضور ایران در جمع ۳۰ کشور عضو شورای سازمان بین المللی هیدروگرافی تا سال ۲۰۲۳ میلادی تداوم خواهد یافت.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، جلسات شورای سیاستگذاری سازمان بین المللی هیدروگرافی بصورت سالانه با حضور نمایندگان ۳۰ کشور عضو و اعضاء دبیرخانه سازمان بین المللی هیدروگرافی، به منظور ارائه گزارش عملکرد و اقدامات سالانه کمیته های اصلی و فرعی، و کارگروههای این سازمان و تصمیم گیری در خصوص برنامه های آتی تشکیل می شود.

اجلاس سه روزه شورای سیاستگذاری سازمان بین المللی هیدروگرافی از هفده مهرماه، به میزبانی دفتر هیدروگرافی انگلیس کار خود را در لندن آغاز کرد.

در اجلاس اخیر که دومین جلسه شورا پس از تغییر ماهیت و ساختار این سازمان در سال ۲۰۱۷ میلادی می باشد، هیات نمایندگی جمهوری اسلامی ایران که بواسطه عنوان نایب رییس کمیسیون هیدروگرافی منطقه راپمی، یکی از اعضاء شورا محسوب می گردد به ریاست هادی حق شناس؛ معاون امور دریایی، با همراهی رستمی؛ رییس اداره ایمنی دریانوردی حضور داشته و دیدگاههای کشور را در ارتباط با موضوعات مطروحه در دستورکار تبیین خواهند کرد.

خاطر نشان می شود، بر اساس اساسنامه کمیسیون هیدروگرافی منطقه راپمی از ابتدای سال ۲۰۱۹ جمهوری اسلامی ایران عهده دار مسئولیت ریاست این کمیسیون خواهد بود که بدین ترتیب حضور ایران در جمع ۳۰ کشور عضو شورای سازمان بین المللی هیدروگرافی تا سال ۲۰۲۳ میلادی تداوم خواهد یافت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: