نامه ۳۵ نماینده به "روحانی" درباره ارز سفر اربعین

کدخبر: 2272973

رئیس فراکسیون حج و زیارت مجلس از نامه نمایندگان به رئیس‌جمهور درباره ارز سفر اربعین خبر داد.

حجت الاسلام احد آزادیخواه، رئیس فراکسیون حج و زیارت مجلس شورای اسلامی، در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه در جلساتی که اعضای فراکسیون با مسئولان ستاد اربعین داشتیم به جد دنبال تسهیل سفر اربعین برای زوار حسینی هستیم، گفت: مسئولان ستاد اربعین نیز در این جلسات بر تسهیل سازی این سفر تاکید داشتند.

نرخ ویزای اربعین، بیمه و پزشکی نباید بیش از 372 هزار تومان باشد

وی با بیان اینکه ستاد اربعین 13 کمیته برای تسهیل سقر اربعین تشکیل داده است، افزود: مسئولان ستاد اربعین تاکنون 10 جلسه دو جانبه با مسئولین عراقی برگزار کردند که این تعداد جلسات در رده دیپلماتیک بسیار مهم است.

رئیس فراکسیون حج و زیارت مجلس با اشاره به موضوع هزینه سفر اربعین با نرخ 41 دلار اظهار داشت: متاسفانه مسئولان ستاد اربعین تاکنون نتوانستند این سفر را با نرخ دلار ترجیحی در نظر بگیرند، اما به هر حال تلاش ها در این رابطه شروع شده است.

آزادی خواه اظهار داشت: تلاش فراکسیون نیز بر این است که ارز سفر اربعین با نرخ ترجیحی و 4200 تومان محاسبه شود.

رئیس فراکسیون حج و زیارت مجلس اظهار کرد: در همین رابطه اخیرا نمایندگان نامه ای با در نظر گرفتن توصیه هایی به رئیس جمهور تهیه کردند که محتوای آن به شرح زیر است:

رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران

جناب آقای دکتر روحانی

سلام علیکم

با احترام و تسلیت ایام محرم حسینی و با عنایت به استقبال پرشور و شعور ملت عزیز ایران اسلامی از مراسم باشکوه پیاده روی اربعین حسینی مستدعی است دستور فرمایید به قید فوریت نسبت به تامین ارز رسمی ترجیحی (4200) برای صدور ویزای زائرین و همچنین برای تامین ارز مسافرت اقدام عاجل به عمل آید.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: