بهروان: بیش از اینها از تجربه بهرام شفیع می‌توانستیم استفاده کنیم

کدخبر: 2273027

یکی از گزارشگران و مجریان قدیمی تلویزیون پس از درگذشت بهرام شفیع درباره او چنین گفت: او دارای تجارب بسیار ارزشمندی بود که به اعتقاد من بیش از این‌ها می‌توانستیم از تجارب گرانبهای ایشان استفاده کنیم.

عباس بهروان - گزارشگر قدیمی تلویزیون - در گفت‌وگویی با ایسنا درباره‌ی لزوم ارج نهادن به پیشکسوتان، حفظ آن‌ها و استفاده از تجارب آن‌ها در برنامه‌سازی اظهار کرد: مدیران به من و امثال مرحوم بهرام شفیع آن موقع که بیشتر در صداوسیما کار می‌کردیم، می‌گفتند که شما پیشکسوتان، گنجینه‌های گرانبهایی هستند و از تجارب آن‌ها باید استفاده کنیم، اما در عمل کمتر شاهد چنین چیزی بوده‌ایم.

بهروان درباره بهرام شفیع گفت: او سال ۶۱ کارمند رسمی صداوسیما شد و از سال ۶۴ هم برنامه «ورزش و مردم» را بعد از آقای مجید وارث اجرا کرد. غیر از این سمت و گزارشگری و اجرا و تفسیر برای ورزش و مردم، بهرام شفیع رییس فدراسیون هاکی بود که سال ۸۸ با رای‌گیری دوباره در این سمت ابقا شد و جزو نخستین نسل برنامه‌سازان ورزشی بعد از انقلاب بود. از مرحوم بهرام شفیع، فرزندش امیر اقبال به جای مانده است که آن هم راه پدر را پیش گرفته است.

این گزارشگر پیشکسوت که سال‌هاست فعالیت نمی‌کند و در اصفهان زندگی می‌کند، به سال‌های دور خاطراتش با بهرام شفیع در برنامه ورزش و مردم اشاره کرد و گفت: در دهه ۶۰ من هم برنامه ورزش و مردم را اجرا می‌کردم و از نزدیک با ایشان همکاری داشتم. غیر از کار حرفه‌ای، بهرام شفیع به زیور اخلاق آراسته بود. صادق، بامعرفت و مردمی بود و همه آن‌هایی که با ایشان کار می‌کردند این را تایید می‌کنند. من سال‌ها برای اجرای برنامه قدیمی ورزش و مردم به تهران می‌رفتم و با ایشان انس و الفت بسیاری داشتم که متاسفانه روز سه‌شنبه در بیمارستان بهمن به دلیل ایست قلبی به رحمت خدا رفت.

جهانگیر کوثری - عباس بهروان - هادی صالح‌نیا - بهرام شفیع

بهروان درباره بهرام شفیع همچنین با بیان اینکه نام و چهره‌اش با برنامه قدیمی ورزش و مردم عجین بود گفت: او متولد ۱۳۳۵ در تهران و نام و چهره‌اش با برنامه قدیمی ورزش و مردم عجین بود. دارای کارشناسی علوم سیاسی از دانشگاه تهران بود و همچنین مدرک دوره ارشد تهیه کنندگی و گزارشگری از اتحادیه تلویزیون‌های آسیا و اقیانوسیه را دارا بود. در دهه ۷۰ نیز با گزارش بازی ایران و کره شمالی با دنیای گزارشگری خداحافظی کرد.

این گزارشگر در پایان گفت‌وگوی خود درباره بهرام شفیع اظهار کرد: او دارای تجارب بسیار ارزشمندی بود که به اعتقاد من بیش از این‌ها می‌توانستیم از تجارب گرانبهای ایشان استفاده کنیم. او زمانی که به ریاست فدراسیون هاکی رسید، با تیم ملی هاکی، قهرمان آسیا هم شد و جا دارد این مصیبت غم‌انگیز را به خانواده و فرزندش امیراقبال و جامعه ورزشی و جامعه رسانه تسلیت بگویم.

به گزارش ایسنا، بهرام شفیع مجری باسابقه برنامه تلویزیونی ورزش و مردم و رئیس فدراسیون هاکی در سن ۶۲ سالگی و در بیمارستان بهمن تهران بر اثر سکته درگذشت. شفیع که مجری قدیمی‌ترین برنامه ورزشی تلویزیون یعنی برنامه ورزش و مردم بود، حدود ۳۰ سال در این برنامه به مجری‌گری پرداخت.

او از سال ۱۳۸۴ رییس فدراسیون هاکی نیز بود. شفیع پیش از این چند بار بخاطر ناراحتی قلبی در بیمارستان بستری شده بود.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: