گمانه زنی‌ها درباره همکاری رژیم صهیونیستی و عربستان در ماجرای ناپدید شدن خاشقجی

کدخبر: 2273244

پرواز یکی از هواپیما‌های شرکت کننده در عملیات ربایش خاشقجی از فرودگاه مصر، گمانه‌زنی‌ها درباره مشارکت سازمان‌های جاسوسی بیگانه از جمله رژیم صهیونیستی را در این عملیات افزایش داده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، یکی از هواپیما هایی که در انتقال عوامل شرکت کننده در عملیات ربایش جمال خاشقجی ، روزنامه نگار منتقد سعودی نقش داشته، از فرودگاه مصر به پرواز درآمده و در فرودگاه استانبول به زمین نشسته است که همین امر گمانه زنی ها درباره مشارکت سازمان های جاسوسی بیگانه از جمله رژیم صهیونیستی را در این عملیات افزایش داده است.

گونتای شیمشک، نویسنده پایگاه اینترنتی خبر ترک نوشت: دو فروند هواپیمای سعودی در دوم اکتبر در فرودگاه آتاتوروک استانبول به زمین نشستند. یکی از هواپیما ها که به جز خلبان و کمک خلبان سرنشین دیگری نداشته است از مصر به پرواز درآمد و در فرودگاه استانبول فرود آمد و دیگری با ۹ نفر سرنشین که همگی از نیرو های اطلاعاتی عربستان سعودی بودند، در فرودگاه استانبول به زمین نشست. هواپیما ها متعلق به شرکت هواپیمایی سعودی (SPA) هستند.

او افزود: هواپیمایی که از مصر پرواز کرده بود ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه به وقت ترکیه با شش نفر سرنشین بازگشت. هواپیمای دیگر در ساعت ۲۲ به وقت ترکیه با ۹ نفر سرنشین به ریاض بازگشت. بدین ترتیب در روز ناپدید شدن خاشقجی، ۱۵ نفر از نیرو های اطلاعاتی سعودی از ترکیه خارج شده اند. امنیت فرودگاه چمدان های آن ها را به صورت معمولی کنترل کرده است و با مورد مشکوکی روبرو نشده است.

سازمان اطلاعاتی ترکیه، میت همه افراد اطلاعاتی سعودی که وارد این کشور شده و از آن خارج شدند را شناسائی کرده است. کانال تلویزیونی خبر ترک تصاویر ورود و خروج این افراد را امروز پخش کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: