تردید ترامپ در مورد زنده بودن «جمال خاشقجی»

کدخبر: 2273257

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در مورد زنده بودن جمال خاشقجی روزنامه نگار سعودی ابراز تردید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی ان ان، رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه در اظهاراتی با ابراز تردید در مورد زنده بودن جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی که چند روز پیش بعد از ورود به کنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شده است، گفت که لغو صادرات پرسود سلاح به ریاض را غیر قابل قبول می داند.

ترامپ در جمع خبرنگاران حاضر در کاخ سفید در مورد گزارش های منتشر شده پیرامون قتل خاشقجی گفت: با قدرت در حال بررسی موضوع هستیم و به زودی گزارش در این مورد ارائه خواهیم کرد. با ترکیه و عربستان مشغول کار کردن هستیم. اتفاقی که رخ داده وحشتناک است. این مسئله را خیلی جدی می گیرم.

رئیس‌ جمهوری آمریکا که پیش از این نیز مخالف توقف صادرات سلاح به عربستان بود، در پاسخ به سوالی در این مورد گفت: داریم بررسی می ‌کنیم که چه اتفاقی افتاده است. این مسئله در ترکیه اتفاق افتاده و تا جایی که ما می‌ دانیم، خاشقچی شهروند ایالات متحده نبوده است. او اقامت دائم داشته است.

ترامپ ادامه داد: از اتفاقی که افتاده است اصلا خوشحال نیستیم، اما اینکه از ورود ۱۱۰ میلیارد دلار به کشور جلوگیری کنیم، آن هم با علم به اینکه آنها ۴ یا ۵ جایگزین خیلی خوب دارند، اصلا برای من قابل قبول نیست .

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: