آموزش و پرورش به دنبال استانداردسازی مدارس کپری

کدخبر: 2273349

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: ۳۰ درصد مدارس کشور فرسوده هستند.

به گزارش ایسنا منطقه لرستان، دکتر مهراله رخشانی مهر در مراسم افتتاح مدرسه ۹ کلاسه شهدای ذلقی الیگودرز اظهار کرد: ساخت مدارس با کیفیت در مناطق دورافتاده، برنامه جدی نوسازی مدارس در راستای ایجاد عدالت آموزشی است و این امر نویددهنده برای کودکانی بوده که با تلاش در راه کسب دانش به درجات عالیه کشوری دست یابند.

وی با اشاره به اینکه ۳۰ درصد مدارس کشور فرسوده هستند که عمده آنها در استان‌هایی همچون تهران، لرستان و سیستان و بلوچستان قرار دارد، عنوان کرد: امیدواریم با اعتباراتی که در دست داریم بتوانیم مدارس نیمه‌تمام را به سرانجام برسانیم هرچند امکان ساماندهی تمام مناطق کشور فعلا مقدور نیست.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور بیان کرد: در دوره زمانی کوتاهی، مشکل مدارس نیازمند به تخریب و بازسازی حل می‌شود.

وی درباره جمع‌آوری مدارس کپری گفت: مدارس کپری را نمی‌توان جمع آوری کرد هرچند در سالهای پیش هم در خصوص جمع آوری این مدارس اقداماتی صورت گرفت اما بدلیل معماری ویژه این مدارس و تطابقی که با وضعیت اقلیمی مناطق مختلف ایران دارد ما به دنبال تدوین و برنامه‌ریزی برای بهینه سازی و استانداردسازی این مدارس هستیم.

به گزارش ایسنا، مدرسه ۹ کلاسه شهدای ذلقی الیگودرز در زمینی به مساحت ۱۸۰۰ متر مربع و با ۲۵۲۳ متر مربع زیربنا در ۳ طبقه با اعتبار ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان احداث شد که سهم سازمان آب نیروی کشور دو میلیارد تومان بوده است.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: