در نشست خبری اولین کنگره ملی خانواده مطرح شد

کاهش آسیب ها و افزایش نشاط اجتماعی هدف کنگره خانواده است

کدخبر: 2275013

فضه سادات حسینی، دبیر علمی اولین کنگره خانواده با بیان این که این کنگره در طی روزهای ۲۵ , ۲۶  مهرماه از ساعت ۹صبح تا ۶ بعد از ظهر خواهد بود، گفت: حدود یک سال و نیم گذشته پژوهش های زیادی انجام شد و مسئله شناسی صورت گرفت و قرار است در این کنگره برخی از این مسئله شناسی رونمایی شود.

به گزارش نسیم آنلاین کمال اکبری معاون مشارکتهای اجتماعی سازمان امور اجتماعی در نشست خبری اولین کنگره ملی خانواده عنوان کرد: این کنگره بنابر نیازی که در جامعه دیده شده است تدارک داده شده است، شناسایی و فعال سازی هر چه بیشتر نهادهای مردمی و عمومی کشور از مهم ترین اهداف این کنگره است.

وی افزود: به دلیل نیازهای فراوانی که در رابطه با امور اجتماعی کشور وجود دارد فعالیت خود مردم هم بسیار مهم بوده و باید این گونه مسائل مورد توجه آن ها قرار گیرد تا آسیب ها کاهش و نشاط اجتماعی افزایش پیدا کند.

اکبری اظهار داشت: در این میان بنیاد ملی خانواده هم پیشقدم شده است و کار را بر عهده گرفته است. مشاهده و توانمندسازی خانواده ها و کمک به تحکیم خانواده و حمایت از خانواده هایی که به کمک های این سازمان های مردم نهاد نیاز دارند از جمله اهداف این کنگره است.

وی با ابراز امیدواری از این که این کنگره بتواند نقش سازمان دهنده و کمک به سازمان های مردم نهاد در رابطه با رسیدن به اهدافشان را انجام دهدگفت: ما امسال در کنگره مقاله نداشتیم و در حوزه آسیب‌ها مهم ترین مسائل از جمله طلاق را که در راس تمامی این آسیب ها قرار دارد مد نظر قرار داده‌ایم.

رضا رویت مدیر عامل بنیاد ملی خانواده هم در این نشست اظهار داشت: در حال حاضر خانواده های ما دچار آسیب های زیادی شده است و هر چند که در مقایسه با بیرون از کشور قابل مقایسه نیست اما نسبت به شآن خانواده های ایرانی وضعیت مناسبی ندارد بنابراین اگر قرار است این مسائل حل شود باید مردم بیایند و خودشان کار را در دست بگیرند.

وی عنوان کرد: بنابراین وزارت کشور هم در رفع آسیب های مرتبط با خانواده با عزمی راسخ وارد میدان شده است، قوه قضائیه، شورای عالی انقلاب فرهنگی، بنیاد ملی خانواده هم همه به میدان آمده اند تا اولین کنگره بنیاد ملی خانواده که متشکل از گروه های مردمی و سازمان های مردم نهاد است، تشکیل شود و در این راستا بهترین مسیر را که استفاده از توانمندی های مردمی است انتخاب کرده است.

رویت با بیان این که در این کنگره 700مجموعه مردمی از سراسر کشور طی 2 روز گرد هم می آیند، ادامه داد: کنگره ملی خانواده در حقیقت متشکل از مردم و مجموعه های مردم نهاد حتی خیریه هایی است که در زمینه خانواده فعالیت می کنند

مدیر عامل بنیاد ملی خانواده گفت: هدف اصلی از برگزاری کنگره استفاده از ظرفیت مردمی و شناخت کمیت و کیفیت و معرفی آنان خواهد بود.

وی با بیان این که این رویداد 2روزه یک آغاز برای ایجاد یک دبیرخانه دائمی خواهد بود، بیان داشت: در قالب این کنگره بهترین و فعالترین این مجموعه ها معرفی خواهند شد و در نهایت هم شاهد هم افزایی این مجموعه ها و استفاده دستگاه ها و نهادهای مختلف از آن ها خواهیم بود.

فضه سادات حسینی، دبیر علمی اولین کنگره خانواده هم در ادامه با بیان این که این کنگره در طی روزهای 25 , 26 مهرماه از ساعت 9صبح تا 6 بعد از ظهر خواهد بود، گفت: حدود یک سال و نیم گذشته پژوهش های زیادی انجام شد و مسئله شناسی صورت گرفت و قرار است در این کنگره برخی از این مسئله شناسی رونمایی شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: پرسش نامه های زیادی بر طبق مطالعات عمیق تهیه شده است که حتما برای تحقیقات آتی اثرگذار خواهد بود.

حسینی بیان داشت: با 10هزار فعال عرصه خانواده مصاحبه کرده ایم و بر این اساس مشخص شد که سطح فعالیت های هر یک از آن‌ها چگونه است. از بین آن ها 700 نفر دعوت شدند تا در همایش حضور یابند.

دبیر علمی اولین کنگره خانواده تصریح کرد: در این همایش حدود 10پنل داریم که این پنل ها در 3 گروه اصلی سازمان های مردم نهاد، پژوهشگران و اساتید و مسئولین طبقه بندی شده‌اند.

وی افزود: شناسایی سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه خانواده، ایجاد شبکه بین این سازمان‌ها و مرتبط شدن این سازمان ها با نهادهای مسئول از جمله اهداف اصلی این کنگره است.

حسینی در ادامه خاطرنشان کرد: مهم ترین آسیب هایی که در این کنگره به آن ها پرداخته خواهد شد طلاق، تاخیر در ازدواج، تحولات در ساختار خانواده، فرزندآوری، اقتصاد خانواده و مسائل اجتماعی است.

وی در پایان یادآور شد: این کنگره که اساتید و پژوهشگران برتر حوزه های مرتبط با خانواده در آن حضور خواهند داشت در تالار آینه مجتمع آدینه برگزار خواهد شد.

ارسال نظر: