عباسی در همایش «سهم مستضعفین:

اسلام سنگر‌های کلیدی جهان را یک به یک فتح می‌کند/ حرکت بین حق و باطل نفاق است

کدخبر: 2281980

رئیس اندیشکده یقین با بیان اینکه اسلام سنگر‌های کلیدی جهان را یک به یک فتح می‌کند، گفت: حرکت بین حق و باطل نفاق است.

حسن عباسی رئیس اندیشکده یقین در همایش «سهم مستضعفین» که توسط اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی برگزار شد، گفت: هیچ پیامبر و امامی نزدیک به ۴۰ سال صاحب حکومت دینی نبوده و ما تجربه ای از این دست برای مدلسازی حکومت اسلامی نداریم.

وی ادامه داد: از ابتدای انقلاب تا کنون تقریبا در هر دهه و در برهه‌ای از زمان موج عدالت خواهی برجسته شده و دستاوردهای عینی و عملی کسب کرده و مجددا فروخفته است.

عباسی تصریح کرد: در دهه اول، فضا فضای عدالت و عدالت خواهی بوده است. در دهه دوم بورژوازی نقاب‌داری تحت عنوان دین‌گرائی عینیت پیدا کرد که در نماز جمعه خطبه‌های عدالت اجتماعی می‌گفت ولی آمد نوعی از مانور تجمل را شروع کرد و آخر سر هم در استخر از دنیا رفت!

رئیس اندیشکده یقین گفت: این جریان مشکلاتی را ایجاد کرد که امروز هم به عنوان جریان لیبرال و نئولیبرال ریشه در تار و پود نظام دوانده. در مقابل این جریان انحرافی، جریانی به عنوان جریان مطالبه گری عدالت شکل گرفت که افراد آن جریان بعدا عمده شان زندان رفتندْ مشکلات حقوقی و قضایی برایشان پیش آمد.

وی تاکید کرد: دهه سوم رهبری با فرمان هشت ماده‌ای موج مطالبه گری عدات را فعال کرد و در مراحل بعدی سال ۸۱ را سال عدالت قرار داد سال ۸۲ گفتمان عمومی عدالت شکل گرفت و همان حول و حوش بود که جنبش عدالتخواه دانشجویی شکل گرفت.

عباسی گفت: موج سوم در دهه سوم شروع شد که با یک سری حرکتهای تقلبی عدالتخواهی که دولت و مجلس در دست داشتند، تقابل داشت. الان که در آخر سال چهلم هستیم و دهه پنجم شروع می شود ما تقریبا اول راهیم.

وی در ادامه اظهار داشت: جمهوری اسلامی بعد از ۴۰ سال به یک آگاهی رسیده است و آن این است که متوجه شده اند که مبانی نظری که می‌دانند، کامل نیست و اطلاعات کمی در این خصوص دارند و کم کم به این مبانی نزدیک می‌شود.

رئیس اندیشکده یقین با بیان اینکه اسلام سنگر‌های کلیدی جهان را یک به یک فتح می‌کند، گفت: حرکت بین حق و باطل نفاق است.

* سالروز تسخیر سفارت آمریکا روز بزرگی است

مسعود ده نمکی در ادامه این همایش گفت:ما اگر می‌خواهیم صدای عدالت خواهی در فضایی که به آن اشاره کردم گم نشود باید تفاوت صدا ایجاد کرد.

وی ادامه داد: ۳۰ سال پیش در نماز جمعه تهران وقتی شعار می‌دادند ما نیز شعار‌های دیگری می‌دادیم به همین دلیل می‌گفتند مرگ بر منافق، مرگ بر ضد ولایت فقیه، مخالف رهبری دشمن پیغمبر است، اما ما نمی‌گفتیم آن‌ها کافرند بلکه می‌گفتیم بصیرت آن‌ها کم است.

ده‌نمکی در قسمت دیگری از سخنانش با اشاره به فرارسیدن 13 آبان، ادامه داد: ۱۳ آبان سالروز تسخیر سفارت آمریکا روز بزرگی است به گونه‌ای که به تعبیر امام خمینی (ره) انقلاب دوم از انقلاب اول بزرگتر است.

وی در بخش دیگری گفت: حزب اللهی سر موضوع عدالت پای هم می‌ایستند و آقایان باید خوشحال باشند که عدالتخواهان مانند ۱۳ آبان ۵۸ بالا رفتن از دیوار را شروع نکرده اند و هنوز در حد داد زدن هستند.

کارگردان فیلم سینمایی اخراجی‌ها تصریح کرد: امیدواریم که اینها مانند دولت موقت نباشند و نوع رفتارشان در سکوت در برابر زیاده خواهی و رفتار استکباری آمریکا به گونه‌ای نباشد که کارد به استخوان دانشجوی خط امام برسد و آن‌ها از دیوار بالا بروند. با این وجود اگر می‌خواهند کار به آنجا نرسد مسئولان باید وظیفه خود را انجام دهند.

وی تاکید کرد: پس از چهل سال داد زدن هر گوشی هم که کر باشد باید دیگر شنیده باشد که مطالبه عدالت به یک مطالبه عمومی تبدیل شده با این وجود امروز شما دانشجویان برانده اید، چون حرف‌هایی را که در این تریبون زدید ۴۰ سال پیش جزو حرف‌های ممنوعه بود.

ده‌نمکی گفت: البته بدی کار این است که در جریان "آی دزد آی دزد" گفتن دزد‌ها گم شده اند و کسانی که به تعبیر رهبر انقلاب باید پاسخگو شده اند و کسانی که در حوزه مدیریت‌ها و مسئولیت‌ها بوده اند آن‌ها هم خودشان اپوزیسیون شده اند و می‌گویند عدالت عدالت.

* اهدای تندیس ضد عدالت به برخی از مسئولان

گفتنی است در این مراسم جنبش عدالتخواه دانشجویی تندیس ضد عدالت به وزیر بهداشت، رئیس سازمان صدا و سیما، آخوندی وزیر سابق راه و شهرسازی، نیلی مشاور سابق اقتصادی رئیس جمهور اهدا شد.

همچنین جنبش عدالتخواه دانشجویی تندیس عدالت به مازیار بیژنی، زهرا چخماقی، سعید پرویزی، فریده فرخی نژاد، گلاره ناظمی، محسن باباصفری، مسعود کارگر، احسان خانروزی، خلیل محمدی، محمد سرافراز، علی نصیرنژاد، محسن مسعودی و نعیم آبادی امام جمعه بندرعباس اهدا کرد.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: