پنسیلوانیا راه رسیدن دموکرات‌ها به مجلس نمایندگان آمریکا

کدخبر: 2282377

دموکرات‌های آمریکا ایالت پنسیلوانیا را برای پس گرفتن کنترل مجلس نمایندگان آمریکا حیاتی می‌دانند. با این حال بعید به نظر می‌رسد بتوانند کنترل سنا را مجددا به دست بگیرند.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد، همزمان با تلاش حزب دموکرات آمریکا برای پس گرفتن کنترل مجلس نمایندگان آمریکا در انتخابات میان دوره کنگره، ایالت پنسیلوانیا می‌تواند یک میدان جنگ کلیدی باشد.

انتخابات کنگره آمریکا برای تعیین یک سوم اعضای مجلس سنا و تمامی ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان آمریکا امروز سه‌شنبه آغاز می‌شود. کنگره متشکل از دو مجلس سنا و مجلس نمایندگان آمریکاست. اکثریت دو مجلس کنگره اکنون در دست جمهوری‌خواهان است. چنانچه هر حزبی، چه دموکرات و چه جمهوری‌خواه، بتواند به ۲۱۸ کرسی در مجلس نمایندگان آمریکا و ۵۱ کرسی در سنا برسد، کنترل آن مجالس را به دست می‌آورد. در این انتخابات علاوه بر نمایندگان کنگره، ۳۶ فرماندار و ده‌ها مقام اجرایی محلی هم انتخاب خواهند شد.

سنای کنوی آمریکا متشکل از ۵۱ نماینده جمهوری‌خواه و ۴۹ نماینده دموکرات است. از مجموع ۳۵ کرسی که به رای گذاشته شده است، ۲۶ کرسی در دست دموکرات‌ها و ۹ کرسی در دست جمهوری‌خواهان قرار دارد. وضعیت کنونی جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان آمریکا ۲۳۵ کرسی است و دموکرات‌ها ۱۹۳ کرسی دیگر را در اختیار دارند. هفت کرسی هم خالی مانده است.

سیاستمداران محلی پیش‌بینی می‌کنند که ایالت پنسیلوانیا امروز به "رنگ آبی" درخواهد آمد که نماد دموکرات‌هاست. جان فترمن، یکی از نامزدهای پست فرمانداری آمریکا در کمپین یک نامزد مجلس نمایندگان می‌گوید: همانطور که می‌بینید شما در موج آبی قرار دارید. با کمک شما مردم، پنسیلوانیا روز هفتم نوامبر بابت راهیابی افرادی مثل جورج اسکات در مجلس نمایندگان آمریکا در صدر اخبار قرار می‌گیرد.

برای اینکه کنترل مجلس نمایندگان آمریکا به دست دموکرات‌ها بیفتد آنها باید بیش از ۲۰ کرسی را که اکنون در اختیار جمهوری‌خواهان است، به دست آورند و تعدادی از آن کرسی‌ها در ایالت پنسیلوانیاست. تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که حزب دموکرات در انتخابات ششم نوامبر ۱۲ منطقه را به کنترل خود درآورد.

رای‌دهندگان آمریکایی امروز وضعیت نمایندگان مجلس نمایندگان آمریکا و سنا را در ایالت‌های آمریکا مشخص می‌کنند که می‌توان آن را رفراندوم عملکرد ترامپ دانست. این انتخابات آینده سیاسی آمریکا برای دو سال آتی را مشخص خواهد کرد. براساس نظرسنجی‌ها بعید است که دموکرات‌ها در سنا پیروز شوند و حتی ممکن است کرسی‌هایی را هم از دست بدهند.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: