رئیس جمهور فرانسه خواستار تشکیل یک ارتش واقعی اروپایی شد

کدخبر: 2282420

رئیس جمهور فرانسه در مصاحبه‌ای درباره مسائل مختلف و مهمی از جمله انتخابات آتی اروپا و سیاست نظامی اتحادیه اروپا صحبت کرده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از اسپوتنیک، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در مصاحبه با شبکه رادیویی اروپا یک تاکید کرد: اتحادیه اروپا باید یک ارتش اروپایی واقعی تشکیل دهد.

رئیس جمهور فرانسه در ادامه ضمن اشاره به خروج واشنگتن از پیمان نیروهای هسته ای میان برد ، گفت: خارج شدن آمریکا از این پیمان امنیت اروپا را به خطر می اندازد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور فرانسه 20 اکتبر اعلام کرد که ایالات متحده از پیمان نیروهای هسته ای میان برد خارج خواهد شد. وی مدعی شده است که روسیه این توافق را نقض کرده است. دیمتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین ادعاهای مطرح شده از سوی ترامپ را رد کرده و هشدار داده است که روسیه مجبور خواهد شد تا تدابیر لازم و مناسبی را اتخاذ کند اگر واشنگتن استقرار و توسعه تسلیحات ممنوعه را آغاز نماید.

وی ضمن ابراز نگرانی نسبت به تشدید احساسات ملی گرایانه در سطح کشورهای مختلف اروپایی، خواستار ایجاد یک اروپای قوی تر و متحدتر شده است.

ماکرون اظهار داشت: ما قادر به حفاظت از اروپایی ها نخواهیم بود اگر درباره داشتن یک ارتش واقعی اروپایی تصمیم نگیریم. اروپا باید به یک شیوه کاملا مستقل از خودش دفاع و محافظت کند، بدون آنکه تنها به ایالات متحده وابسته و متکی باشد.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: