در آستانه برگزاری پانزدهمین اجلاس سراسری فناوری رسانه عنوان شد:

در عرصه فناوری‌های نوین رسانه‌ای به خودکفایی رسیده‌ایم

کدخبر: 2282452

دبیر اجلاس پانزدهم فناوری رسانه در نشستی بیان کرد که که این اجلاس در تراز بین المللی میزبان اصحاب صنعت رسانه و فعالان این صنعت جهانی خواهد بود.

به گزارش نسیم آنلاین محمد فهمی حشیانی دبیر اجلاس پانزدهم فناوری رسانه در نشستی بیان کرد که که این اجلاس در تراز بین المللی میزبان اصحاب صنعت رسانه و فعالان این صنعت جهانی خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، محمد فهمی قائم مقام معاونت توسعه و فناوری رسانه با اشاره به اهداف برگزاری این اجلاس گفت:بهره‌جویی از آخرین فناوری‌های روز جهان و بومی سازی این فناوری ها، بهبود مستمر خدمات فنی و نوآوری و بهره‌وری در حوزه رسانه ما را به اهداف کلی اجلاس نزدیک خواهد کرد.

وی با اشاره به وجه بین المللی این اجلاس تاکید کرد: به رسم هر دوره، نمایندگانی از رادیو تلویزیون‌های کشورهای دوست و همسایه، و همچنین شرکت ها و اتحادیه های معتبر رادیو تلویزیونی کشورهای آسیایی ABU و اروپایی EBU و ... در این همایش حضور خواهند داشت.

دبیر اجلاس پانزدهم با بیان اهمیت برپایی این اجلاس گفت: این اجلاس که در بیست و هشتم تا سی ام آبان ماه در مرکز همایش های سازمان صداوسیما برگزار می شود، فرصتی را برای استادان دانشگاه‌ها و دانشجویان علاقمند فراهم کرده تا دو قطب صنعت و دانشگاه در پیوند با هم گام های موثری را طی کنند.

وی افزود: این راهبرد رسانه‌ای در قالب حمایت از شرکت‌های دانش بنیان منجر به تولید محصولات‌ بومی خواهد شد.

فهمی گفت: در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی در جایگاهی قرار داریم که یک صنعت وارداتی با حضور متخصصان خارجی را به صنعت بومی تبدیل کردیم و با رسیدن به خودکفایی در حوزه های مختلف فنی اکنون صنعت رسانه ایران را در تراز بالای بین المللی قرار داده ایم.

قائم مقام معاونت توسعه و فناوری رسانه با اشاره به توانمندی رسانه ملی در حوزه فناوری های رسانه نوین بیان کرد: اکنون صنعت رسانه و دانش بومی رسانه ملی در جایگاهی است که با بیش از 80 درصد خودکفایی مسیر طراحی و ساخت را به درستی طی کرده و نه تنها شهرها و مراکز استان ها در حوزه انتقال و انتشار، صوت و تصویر و... در جایگاه ممتازی قرار دارند بلکه رسانه ملی این فناوری را در اختیار دیگر نهادها و بخش های فنی کشور نیز قرار داده است.

دبیر اجلاس پانزدهم فناوری رسانه با اشاره به توانمندی داخلی و حضور شرکت های دانش بنیان در این اجلاس گفت: در کنار مباحث تخصصی و علمی مرتبط با فناوری رسانه با برپایی نمایشگاه تخصصی از حضور شرکت های دانش استقبال می کنیم و آنها توان مهندسی خود را به نمایش خواهند گذاشت.

وی افزود: این اجلاس ماحصل تلاش همکاران فنی و مراکز تحقیقاتی و دانش بنیانی است که طی سه روز آخرین دستاوردها و تحولات رسانه ای شان را عرضه خواهند کرد و این برای اصحاب رسانه و علاقه مندان به فناوری های رسانه و نوین نمایش پیوندی میان رسانه و صنعت خواهد بود.

فهمی در ادامه بیان کرد: تحولات شگرف در حوزه صنعت رسانه با تعامل جهانی معنی پیدا می کند و تلاش ما بر این است که رسانه ملی را در سطح استانداردهای جهانی قرار دهیم. از این رو ناگزیریم همواره خود را در تمام حوزه ها به روز نگه داریم تا با اشراف به فناوری های روز پیشرو باشیم.

دبیر اجلاس پانزدهم فناوری رسانه تاکید کرد: برای رسیدن به این انتقال و تبادل اطلاعات و تجربیات با تکیه بر بین المللی بودن اجلاس از متخصصین طراز اول آسیایی و اروپایی دعوت کردیم تا فضای اجلاس برای یک هم اندیشی بین المللی کمک کند.

قائم مقام معاونت توسعه و فناوری رسانه با اشاره به جایگاه جوان و نوپای فناوری های رسانه در رسانه ملی تاکید کرد: صنعت رسانه ما به بلوغ خود رسیده است. این صنعت جوان اکنون می تواند روی پای خود بایستد و دانش خود را به کشورهای همسایه نیز صادر کند.

وی با اشاره به شعار اجلاس پانزدهم گفت: شعار این اجلاس «توانمندی ایرانی، رسانه ی جهانی» است که چشم انداز ما را در مسیر به بلوغ رسیده در حوزه فناوری رسانه ترسیم خواهد کرد.

فهمی با اشاره به موفقیت معاونت توسعه و فناوری در پنجاه و پنجمین نشست «ABU» در عشق آباد ترکمنستان افزود: این موفقیت را مدیون انتخاب یکی از مقالات برتر ارائه شده در اجلاس چهاردهم هستیم و امیدواریم با چشم انداز استقبال از طرح ها و ایده های نو و خلاقانه شاهد موفقیت های آتی برای رسانه ملی باشیم.

در پایان دبیر پانزدهمین اجلاس سراسری فناوری رسانه ملی با اشاره به رونمایی از 5 محصول جدید رسانه ای، گفت: بیش از ده محصول آماده رونمایی داریم که به طور ویژه با حضور رئیس رسانه ملی از 5 محصول در حوزه های مختلف صدا و تصویر و انتقال و انتشار رسانه رونمایی خواهد شد.

ارسال نظر: