زمان‌آبادی: شیخ سلمان قالیچه جام ملت‌های آسیا را گره می‌زند/ بهای توپ ملیله دوزی شده حدود ۳۰ میلیارد تومان است

کدخبر: 2282734

مشاور فرهنگی فدراسیون فوتبال گفت: رئیس AFC امروز «جمعه» گره‌ای نمادین به قالیچه‌ی جام ملت‌های آسیا می‌زند.

غلامحسین زمان آبادی مشاور فرهنگی فدراسیون فوتبال در گفتگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان ، درباره برنامه های فرهنگی برای مراسم افتتاحیه عملیات احداث مرکز ملی فوتبال با حضور شیخ سلمان رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا اظهار کرد: طبق روال همه ساله و در صورتی که شرایط فراهم شود مسئولان فیفا و ای اف سی برای بازدید فعالیت های صورت گرفته به ایران می آیند. یکی از کار های مهمی که قرار است انجام شود این است که فدراسیون فوتبال می خواهد یک ساختمان جدید در شان فوتبال کشورمان را در این منطقه ایجاد کند که زمینش از وزارت ورزش وجوانان گرفته شده است. ما از اینفانتینو رئیس فیفا دعوت کردیم و او مدتی پیش به ایران آمد و بازدیدی از مجموعه های ورزشی ما داشت و کمک هایی از طرف فیفا به ما شد. اکنون با دعوت از شیخ سلمان رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا قصد داریم از امکانات آسیا برای فوتبال کشورمان استفاده کنیم.

او درباره برنامه های فرهنگی برای مراسم بازدید شیخ سلمان از مرکز ملی فوتبال کشورمان در نظر گرفته شده است، گفت: قرار است قالیچه ای برای جام ملت های آسیا بافته می شود که شیخ سلمان گره ای به این قالیچه می زند. البته قسمتی از این قالیچه بافته شده است و رئیس ای اف سی به صورت نمادین گره به قالیچه می زند تا در بافت آن سهیم باشد. یک توپی که ملیله دوزی شده است و قیمت برآورد شده برای این توپ در حدود ۲ میلیون دلار معادل ۳۰ میلیارد تومان است. ما این توپ با کمک حراست به نمایش گذاشتیم.

توپ ملیله دوزی را در جام جهانی آینده به نمایش می گذاریم

زمان آبادی درباره اینکه این توپ تولید داخل است، بیان کرد: این توپ از سوی گروه صنایع دستی ملیله دوزی ساخته شده است و این توپ را به نمایش می گذاریم تا قدرت صنایع دستی خود را نشان بدهیم. کار ملیله دوزی این است که شمش نقره را تبدیل به نخ می شود و با آن شروع به بافتن می کنند. چند سال طول کشیده تا این توپ بافته شده است. این توپ در گذشته هم به نمایش گذاشته شده بود، اما با حضور شیخ سلمان قصد داریم توانمندی صنعت داخلی خود را به نمایش بگذاریم. حتی اگر امکان پذیر باشد این توپ را در جام جهانی به نمایش بگذاریم.

فقط یک قالی در جام ملت های آسیا تقدیم ای اف سی می کنیم

مشاور فرهنگی فدراسیون فوتبال درباره اهدای یک قالی به هر یک از حریفان تیم ملی در جام ملت های آسیا گفت: برای همه حریفان خود در جام ملت های آسیا یک قالی در نظر نگرفتیم بلکه فقط یک قالی را آماده می کنیم تا تقدیم شیخ سلمان رئیس ای اف سی کنیم.

ما به کار های فرهنگی باشگاه پرسپولیس نظارت می کنیم

زمان آبادی درباره اینکه نظارت و مشورتی برای بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا خواهد داشت، تصریح کرد: در ماه ربیع الاول باید مراسم شادی داشته باشیم و مردم هم علاوه بر اینکه فوتبال تماشا می کنند باید برنامه شادی را برایشان فراهم کنیم. طبیعی است باشگاه پرسپولیس دعوت کرده از خواننده هایی که در بازی فینال اجرا برنامه کنند و ما هم اصرار داریم که باشگاه پرسپولیس خودش به طور مستقل برنامه های فرهنگی را اجرا کند. ای اف سی هم به این موضوع تاکید دارد لذا کار فرهنگی برعهده آنها است و فدراسیون فوتبال فقط نظارت می کند.

بیشتر بخوانید: سرجینیو: خوشحالم که در ورزشگاه آزادی بازی می کنم اتفاقات سیاسی در ورزشگاه کاشیما می تواند قهرمانی این تیم را در لیگ قهرمانان از بین ببرد قطبی: ورزشگاه آزادی،کولوسئوم فوتبال در آسیا است

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: