اجبار نوجوان به کوتاه کردن موی سر فاجعه آفرید! + عکس

کدخبر: 2285382

اجبار معلم یک مدرسه به یک نوجوان برای کوتاه کردن موی سرش حادثه ای تلخ را رقم زد.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اجبار مسئولان یک دبیرستان در چین به یک دانش آموز 15 ساله برای کوتاه کردن موی سرش حادثه ای تلخ را رقم زد. این دانش آموز که نامش " بی" اعلام شده در تاریخ 2 نوامبر با پرت کردن خود از ساختمان مرتفع محل زندگی اش در شهر " ژیان"، مرکز استان شانژی چین دست به خودکشی زد. 10 روز پیش از این حادثه معلم این دانش آموز او را مجبور به تراشیدن موهای سرش کرده بود.

بنا به گفته والدین قربانی پسر آنها پس از کوتاه کردن موهایش از شرکت در کلاس ها خودداری کرد چون فکر می کرد که تراشیدن موهایش موجب زشتی او شده است. تحقیقات پلیس چین مرگ این نوجوان در اثر قتل را رد و این تحقیقات همچنان ادامه دارد. مسئولان دبیرستان هر گونه نقش خود در مرگ این نوجوان را رد کرده اند. خانواده قربانی با تجمع در برابر این دبیرستان خواستار محاکمه مسئولان مدرسه شده اند. همچنین بنا به اعلامیه ای که مسئولان دبیرستان روز دوشنبه منتشر کرده اند خانواده قربانی از آنها درخواست کرده اند تا مبلغ 1.2 میلیون یوان ( 172000 دلار آمریکا) به عنوان غرامت به آنها پرداخت کنند.

یکی از سرنخ هایی که توجه پلیس چین را به خود جلب کرده مطالبی است که این نوجوان پیش از مرگ در یکی از شبکه های اجتماعی منتشر کرده است. در این مطالب او از اینکه چهره اش پس از تراشیدن موهایش زشت شده احساس ناراحتی و شکایت کرده بود. در یکی از این پست ها که او تنها یک روز پس از تراشیدن موهایش در فضای مجازی منتشر کرده بود نوشته بود هرگز قصد بازگشت دوباره به مدرسه را ندارد و زمانی به مدرسه باز خواهد گشت که معلمش بمیرد.

گفتنی است؛ مدارس چین به علت داشتن قوانین سخت علیه دانش آموزان بویژه تراشیدن مو اغلب مورد انتقاد قرار می گیرند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: