وضعیت فساد و فضای کسب و کار در دو سال اخیز بدتر شده است/ وقتی رشوه‌گیری در سازمان مالیاتی، شهرداری و تامین اجتماعی هست، چطور ممکن است شاخص کسب و کار سقوط نکند؟

کدخبر: 2286961

بخشی گفت: چند سالی است که کشور دچار فساد و پیچیدگی‌ در دستگاههای دولتی شده اما متاسفانه در این روزها ما بیشتر شاهد فساد در دستگاههای دولتی هستیم و اوضاع داخل نسبت به چندسال اخیر هیچ بهبودی پیدا نکرده است

لطفعلی بخشی اقتصاددان و عضو هیات علمی دانشگاه علامه در گفتگو با خبرنگار ما درخصوص دلایل سقوط رتبه ایران در فضای کسب و کار اظهار کرد: یکی از علت‌های افت در رتبه کسب و کار تحریم‌ها است. فضای کسب و کار به داخل و خارج مربوط می‌شود. در اینکه در وضع داخلی کشور نابسامانی هست هیچ تردیدی نیست. زمانی که در داخل کشور مسائلی مانند رشوه گیری در سازمان مالیات، شهرداری و تامین اجتماعی وجود دارد چطور ممکن است شاخص کسب و کار سقوط نکند؟ با این تفصیل مشکلات روابط بین المللی هم به مشکلات داخل اضافه شده است .

وی گفت: چند سالی است که کشور دچار فساد و پیچیدگی‌ در دستگاههای دولتی شده اما متاسفانه در این روزها ما بیشتر شاهد فساد در دستگاههای دولتی هستیم و اوضاع داخل نسبت به چندسال اخیر هیچ بهبودی پیدا نکرده است. جالب اینجاست که در مدت 2 سال اخیر رابطه ما با سطوح بین‌المللی در حوزه کسب و کار بدتر هم شده است و هیچ بانک خارجی از ما پول قبول نمی‌کند و شرکت های خارجی ما را تحریم کردند .

وی در واکنش به وعده روحانی در مورد بهبود فضای کسب و کار نیز به «نود اقتصادی» گفت: کاندیداهای ریاست جمهوری در زمان انتخابات از آمال و رویاها سخن می‌گویند تا رئیس‌جمهور شوند، در صورتی که هیچ دانش و آگاهی درباره پیچیدگی کشور ندارند. مثلا همین وزرا یک برنامه کاملی را به مجلس ارائه می‌دهند اما پس از 2 روز خود مجلس و وزیر برنامه هایشان را فراموش می‌کنند. وزیری هم که مهارتی نداشته بدون هیچ محاکمه ای کنار می‌رود. متاسفانه ایران به کشور وعده‌ها تبدیل شده است.

گفتگو از یگانه عسگری

ارسال نظر: