فارس من/مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران:

کاشت درختان میوه در پارک‌های فرامنطقه‌ای/ احداث مزارع نمونه در ۱۲۰ بوستان پایتخت

کدخبر: 2291102

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران از کاشت درختان میوه در برخی پارک های تهران خبر داد و گفت: فقط ۶ الی ۷ هزار اصله درخت میوه در قسمت جنوب غربی بوستان ولایت کاشته‌ایم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، سامانه «فارس من» با هدف پیگیری مستقیم مسائل و مشکلات مردم راه‌اندازی شده است و در سریع‌ترین زمان به پیگیری موارد اعلامی می‌پردازد.

شهروندان در "فارس من" خواستار رسیدگی به موضوع کاشت درختان مثمر(میوه) در فضاهای سبز شدند.

هموطنان عنوان کردند«با سلام توی اغلب شهرهای کشور خاک حاصلخیز داریم .چرا بجای کشت درختان بی خاصیت از درختان با خاصیت مانند درختان میوه استفاده نکنیم. اینجوری هم فضا زیباتر میشه هم فرهنگسازی میشه و همینطور استفاده ی بیشتری دارد»

علی‌محمد مختاری مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران در این باره به خبرنگار فارس، گفت: کاشت درختان میوه در معابر خطرناک است چرا که امکان دارد برخی جوانان از درخت بالا روند و برای آنها اتفاقاتی رخ دهد.

وی با بیان اینکه درختان مثمر و غیرمثمر در تهران می‌کاریم، گفت: درختان غیرمثمر در تولید اکسیژن نقش بسزایی دارند و عمر درختان میوه کمتر است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران با بیان اینکه در برخی از پارک‌ها درختان میوه داریم، گفت: همچنین در جنگل‌کاری‌ها بیش از 3 تا 4 میلیون اصله زیتون و تعداد زیادی گردو کاشته‌ایم.

مختاری در خصوص کاشت درختان میوه در بوستان ولایت، گفت: 6 الی 7 هزار اصله درخت میوه در قسمت جنوب غربی بوستان ولایت کاشته‌ایم.

وی با بیان اینکه در شهر تهران با شرایط اقلیمی که موجود است خرمالو و سیب کاشته‌ایم، گفت: در پارک‌های فرامنطقه‌ای درختان میوه کاشته شده و مورد استقبال مردم قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران با اشاره به اینکه شهروندانی که درخواست کنند در منازلشان درخت میوه می‌کاریم، گفت: کسانی که متقاضی هستند می‌توانند با 137 یا 1888 تماس و درخواست خود را ثبت کنند و در کوتاه‌ ترین زمان ممکن پاسخ می‌دهیم.

مختاری با تأکید بر این موضوع که کاشت درختان میوه در کنار بزرگراه‌ها خطرآفرین است، گفت: در برخی موارد رانندگان خودرو را نگه داشته و برای کندن توت از وسط بزرگراه عبور می‌کنند و همین امر خطرات زیادی به همراه دارد البته ما در بزرگراه مدرس و چمران از درختان توت نرک استفاده می‌کنیم و در بین برخی از آنها درختان توت مثمر نیز کاشته می‌شود.

وی همچنین به مزارع نمونه که در 120 بوستان تهران ایجاد شده است اشاره کرد و گفت: افراد می‌توانند قطعات 30 تا 40 متری در این بوستان‌ها بگیرند و انواع سبزیجات در آن کاشته و بهره‌برداری کنند و تمام این اقدامات رایگان است.

به گفته مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران، از سال 93 مراکز مشاوره آموزش گل و گیاه در مناطق 22‌ گانه تهران راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: