بازپرس پرونده باقری درمنی

پرونده درمنی بیش از ۱۵۵ جلد داشت/برای ۳۳ نفر کیفرخواست صادر شد

کدخبر: 2296181

بازپرس پرونده باقری درمنی با اشاره به این مطلب که پرونده درمنی ۱۵۵ جلد داشته است گفت: برای ۳۳ نفر در این پرونده کیفرخواست صادر شده است.

به گزارش خبرنگار قضایی فارس، عباسی بازپرس پرونده باقری درمنی در مصاحبه‌ای پیرامون پرونده قضایی درمنی؛ چگونگی فراری دادن افراد موثر و کلیدی شبکه کلاهبرداری به خارج از کشور و موضوع ضمانت نامه‌های شعبه بهار بانک ملی ایران و... زوایایی دیگر‌ی از این پرونده را روشن کرد.

وی گفت: پرونده‌ای که به پرونده اتهامی گروه باقری درمنی معروف شده است و با بیش از ۱۵۵ جلد و صدور کیفرخواست برای ۳۳ نفر از جمله حمید باقری درمنی به دادگاه انقلاب ارسال و در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران مورد رسیدگی قرار گرفته است، از اواسط سال ۱۳۹۰ تحقیقات مقدماتی آن با شروع به تعقیب متهمان آغاز شده است.

این پرونده به نوعی تجمیع پرونده‌های متعدد مطرح در دادسرا‌های مختلف در تهران و اصفهان نیز هست. به طوری که بخشی از آن پرونده مطرح در دادسرای اصفهان و بخش قابل توجهی دیگر، پرونده مرتبط در دادسرای تهران است. البته پرونده‌ای نیز از دادسرای انفال و حمایت از ثروت‌های ملی تهران بخش دیگری از پرونده را به خود اختصاص داده است. پرونده‌های اشاره شده همگی در پرونده اصلی که در دادسرای امور اقتصادی تهران مطرح بود، به جهت ارتباط موضوعی ادغام گردیدند.

متهمان این پرونده حمید باقری درمنی و افراد و مجموعه ایشان و مرتبطین آن‌ها هستند. همانگونه که در خبر‌ها به آن اشاره شده است، علاوه بر آقای حمید باقری درمنی برای ۳۲ نفر دیگر به اتهامات گوناگون قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست صادر شده است که از این تعداد ۲ نفر سردفتر اسناد رسمی، رئیس و معاون سابق شعبه بهار بانک ملی ایران، مدیرعامل و برخی دیگر از مسئولین سابق شرکت پالایش نفت جی، ۴ نفر از کارشناسان رسمی دادگستری و مابقی از افراد گروه و مجموعه باقری هستند.

شکات و بزه دیدگان پرونده نیز اشخاص حقیقی و حقوقی و سازمان‌ها و شرکت‌های مختلفی را شامل می‌شود که از مهمترین آن‌ها می‌توان به بانک ملی ایران، بانک گردشگری، شرکت پالایش نفت جی، شرکت سهامی بیمه ایران، شرکت سرمایه گذاری سامان مجد (وابسته به تعاونی اعتبار ثامن)، شرکت خدمات ارزی و صرافی اقتصاد نوین (وابسته به بانک اقتصاد نوین) و شرکت واسپاری سپهر صادرات (وابسته به بانک صادرات ایران) اشاره نمود.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: