ماجرای قصور پزشکی در درمان آیت‌الله هاشمی شاهرودی چه بود؟

کدخبر: 2296884

انتشار خبر وخامت حال آیت الله هاشمی شاهرودی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بار دیگر موضوع خطای پزشکی در روند درمانی ایشان را بار دیگر در فضای مجازی مطرح کرد.

نسیم آنلاین : انتشار خبر وخامت حال رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بار دیگر موضوع خطای پزشکی در روند درمانی ایشان را بار دیگر در فضای مجازی مطرح کرد.

سال گذشته و در بهمن ۹۶ محمد رضا باهنر در گفت و گویی با روزنامه قانون از خطای پزشکی در داخل ایران در درمان آیت الله هاشمی شاهرودی خبر داد.

او گفته است: «ما از بیماری ایشان اطلاع داشتیم و اگر این دوره نیز حکم اعضای مجمع مقداری به تاخیر افتاد برای همین مساله بود. انتخاب حضرت آقا(رهبرمعظم انقلاب)، برای ریاست‌ مجمع تشخیص جناب آقای شاهرودی بود. برخی نیز می‌گفتند که ایشان بیمارند و شاید نتوانند. ایشان بیماری داشتند و به درمان نیاز بود. بعد کار به جایی که قرار شد عمل جراحی انجام دهند رسید. در عمل جراحی که انجام شد غده‌ای کلیه ایشان را گرفته بود. در اتاق عمل قرار بود غده را بردارند که کلیه را برداشتند. یعنی پزشکان چاره‌ای نداشتند و لحظه ای باید تصمیم می‌گرفتند.»

باهنر افزود: «اما در هر صورت کلیه را اشتباه برداشتند و پاتولوژی کردند و مشاهده شد که کلیه سالم است و می‌شد همان غده را بردارند. آنجا بود که یک عده از پزشکان اصرار کردند ایشان به خارج از کشور بروند و درمان شوند این تصمیم پزشکان بود.»

اما ایت‌الله شاهرودی پس از بازگشت از سفر آلمان بدون اشاره به قصور پزشکی در روند درمانی خود گفته بود: «یک سال است مبتلا به مشکلی در روده شده بودم. بعد از مدت ها مشخص شد غده در روده بزرگ است؛ بنابراین به اطبا مراجعه کردم. البته دوستان اصرار می کردند برای معالجه به خارج از کشور بروم که من قبول نکردم. من در مشهد و تهران به دکتر مراجعه کردم و در بیمارستان ساسان دو عمل جراحی داشتم که بعد از مدتی مشکل دیگری در کلیه چپ من ایجاد شد که پزشکان بر سر معالجه من دچار اختلاف نظر شدند. برخی از آنها بر عمل جراحی اصرار داشتند و برخی اعتقاد به جراحی نداشتند. بالاخره به دلیل غده دوم که بزرگ شده بود، مجبور شدم عمل کنم و این عمل را در بیمارستان ساسان انجام دادم.»

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: «همین اختلاف نظرهای پزشکان باعث شد هم بستگان و هم پزشکان اصرار کنند معالجه را در خارج از کشور دنبال کنم که به همین دلیل مدارک پزشکی به خارج از کشور فرستاده شد.»

با این حال همان روزها ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت قصور در رسیدگی به بیماری یکی از مقامات سیاسی کشور که در شبکه های اجتماعی منتشر شده است را اظهار نظری غیر مسئولانه و خلاف عنوان کرد و گفت: در روند درمان بیماری وی هیچگونه کوتاهی صورت نگرفته است.

حریرچی اظهار داشت: از ابتدا در جریان جزئیات درمان این مقام سیاسی کشور بودیم و اقدامات و توصیه های کاملا علمی و مطابق آخرین پیشرفتهای روز دنیا در داخل کشور برای وی انجام شده است.

ارسال نظر: