اولین شتاب‌دهنده حوزه گردشگری افتتاح شد

کدخبر: 2297436

زیست بوم سی سو تک اولین شتاب دهنده استارت آپ های گردشگری افتتاح شد همچینین سامانه ثبت ایده این حوزه برای استارت اپ ها گردشگری میراث فرهنگی و صنایع دستی رونمایی شد.

آیین افتتاحیه اولین شتاب‌دهنده تخصصی استارت آپ های حوزه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع‌دستی «سی سو تک» مرکز رشد و نوآوری دانشگاه علامه طباطبائی و نیز رونمایی از سامانه ثبت ایده استارت آپ ها صبح امروز برگزار شد.

این مراسم با حضور سید سجاد نیری دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، علی‌رضا قلی نژاد معاون فناوری پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور، سعید اوحدی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، اسماعیل قادری رئیس مرکز مطالعات گردشگری دانشگاه مدیریت دانشگاه علامه طباطبائی، مهدی گودرزی رئیس مرکز کارآفرینی دانشگاه علامه طباطبائی مشاوران مدیرعامل هلدینگ هگتا و اصغر خیامیان مدیرعامل گروه هتل‌های هما برگزار شد.

سید محمدحسین سجادی نیری، در آیین افتتاح زیست بوم فناوری سی سوتک شتاب دهنده تخصصی گردشگری گفت: پیش از این استارتاپ های مختلفی در حوزه پزشکی و مهندسی فعال بود اما در حوزه علوم انسانی، اجتماعی و گردشگری کار انجام نشده بود. وی افزود: بسیاری از معضلات کشور توسط نهادهای حکومتی قابل حل نیست و باید از پتانسیل مردم برای رفع این موانع استفاده کنند. وی همچنین خاطر نشان کرد که فرایند دریافت مجوز استارتاپ تسهیل می گردد.

علیرضا قلی نژاد معاون فناوری و کاربردی سازی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری با اشاره به تعملات صورت گرفته بین معاونت فناوری پژوهشگاه میراث فرهنگی با معاونت علمی و فن آوری ریاست جمهوری گفت که برای تدوین شیوه نامه و مرام نامه برای استارتاپ ها از نماینده های تشکل های کارآفریینی نیز بهره گرفته اند تا با نگاه دولتی نوشته نشود. قلی‌نژاد افزود: استارتاپ‌های حوزه گردشگری می توانند از وقوع بسیاری از بحران‌ها و مشکلات جلوگیری کنند؛ یکی از این موارد بحران کم آبی در کشور است که سبب خالی شدن روستاها از سکنه به دلیل نبود شغل شده است در حالی که ورود گردشگر به روستاها می‌توان به ارتزاق و درآمدزایی آنها کمک جدی کند؛ شرایط کنونی کشور موضوع کارآفرینی در حوزه گردشگری را ناگزیر کرده است.

قلی نژاد با ارائه خبر اتصال سامانه ثبت ایده استارت آپ ها در حوزه‌های گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع‌دستی در پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور به سامانه Allamehtech.com متعلق به‌شتاب دهنده تخصصی گردشگری سی سو تک مرکز رشد و فناوری دانشگاه علامه طباطبائی، اظهار کرد: ازاین‌پس ارائه برنامه‌ها و برگزاری ایده گردها با انعقاد تفاهم‌نامه بین دو مجموعه به‌صورت مشترک برگزار می‌شود

در ادامه سعید اوحدی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران هم در راستای حمایت از فعالیت های استارتاپ ها تأکید کرد امکانات سازمان فرهنگی هنری شهردرای تهران در خدمت توسعه استارت آپ های گردشگری قرار میگیرد .

در پایان سید سروش قاضی نوری نائینی سرپرست مرکز رشد واحدهای فناوری علوم انسانی دانشگاه علامه طباطبائی گفت: حوزه علوم انسانی و اجتماعی بدون بستر فناوری و هنر امکان بروز و ظهور ندارد. از این رو دانشگاه علامه طباطبائی تنها مرکز دولتی است که به حوزه گردشگری نگاه آکادمیک دارد. در این حوزه از سطح کارشناسی تا دکترا محققینی در حوزه گردشگری تربیت می‌کنیم.

قاضی‌نوری در تشریح فعالیت‌های این مرکز عنوان کرد: در حال حاضر ۴ شتاب‌دهنده در این مرکز مستقر است که به ترتیب در حوزه عمومی، مالی کودک و گردشگری فعالیت می‌کنند. از دید آقای قاضی نوری وجود شتاب‌دهنده تخصصی گردشگری سی سو تک نقطه قوت مرکز رشد و نوآوری دانشگاه علامه طباطبائی است.

در پایان سامانه ثبت ایده استارت آپ های گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع‌دستی Allamehtech.com که به ثبت رویدادهای مرتبط در این حوزه نیز می‌پردازد رونمایی شد.

ارسال نظر: