«تستا» شرکت‌های دانش‌بنیان را در چارچوب اقتصاد مقاومتی هدایت می‌کند

کدخبر: 2297671

امیدی‌نیا درخصوص اهمیت برگزاری نمایشگاه‌ تقاضا محور «تستا» گفت: برگزاری چنین نمایشگاه‌‌های ضمن ایجاد جو و نشاط در شرکت‌های دانش‌بنیان، مجموعه‌های مذکور را در چهارچوب اقتصاد مقاومتی هدایت خواهد کرد.

نسیم آنلاین : اسکندر امیدی‌نیا، معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت از محیط زیست، گفتگویی با دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری درخصوص برگزاری نمایشگاه "معرفی تقاضای ساخت و تولید تجهیزات، قطعات، مواد و سیستم‌های مورد نیاز صنایع (تستا)" داشته که متن آن به شرح زیر است.

امیدی‌نیا درخصوص اهمیت برگزاری نمایشگاه‌ تقاضا محور «تستا» گفت: در شرایط فعلی که در کشور بخش خصوصی فعال و پویایی وجود ندارد، برگزاری نمایشگاه «تستا» که در آن دستگاه‌های دولتی و خصوصی نیازهای خود را مطرح می‌کند، مدل مناسبی است.

وی ادامه داد: برگزاری چنین نمایشگاه‌‌های ضمن ایجاد جو و نشاط در شرکت‌های دانش‌بنیان، مجموعه‌های مذکور را در چهارچوب اقتصاد مقاومتی هدایت خواهد کرد.

معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت از محیط زیست با بیان اینکه نمایشگاه «تستا» بازار تضمینی برای تولید کنندگان علم و فناوری ایجاد خواهد کرد، گفت: هدف‌گذاری چنین نمایشگاه‌های سفارشی کردن تحقیق و پژوهش است. این مدل در وضعیت اقتصادی کشور که دوران گذار خود را تجربه می‌کند، ایده و مدل مناسبی است.

امیدی‌نیا درخصوص تاثیر برگزاری نمایشگاه «تستا» بر کاهش مشکلات ناشی از تحریم گفت: باتوجه به تحریم‌ها و فشارهای خارجی برگزاری نمایشگاه‌های تقاضا محور فرصت مناسبی برای نگاه به درون و اتکاء به ظرفیت‌های داخلی است.

ارسال نظر: