سردار سلامی در همایش بزرگ حماسه ۹ دی

جمهوری اسلامی هنر و ظرفیت شکست آمریکا را دارد

کدخبر: 2298652

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ایران اسلامی هنر و ظرفیت شکست دادن آمریکا در صحنه های مختلف را دارد.

سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه صبح امروز در مراسم گرامیداشت سالگرد حماسه نهم دی در جمع عموم مردم تهران در میدان امام حسین (ع) گفت: ایران اسلامی هنر و ظرفیت شکست دادن آمریکا در صحنه های مختلف را دارد.

وی با اشاره به پیروزی ملت ایران در دوران دفاع افزود: ایران در یک جنگ نابرابری که آمریکا آن را مدیریت و طراحی کرده بود پیروز شد و در آنجا استخوان های استکبار شکسته شد و ملت ایران نشان دادند که در برابر همه قدرت های جهانی با صلابت و آرامش می ایستند و هرگز از هیچ قدرتی شکست نمی خورند.

سردار سلامی ادامه داد: یوم الله نهم دی تحت رهبری فرماندهی جانباز، جانباز، حکیم، ژرف اندیش، دشمن شناس، مدیر و مدبر انجام شد.

جانشین فرمانده کل سپاه تصریح کرد: نهم دی ماه باز هم ملت ایران درخشید و تاریخ جدیدی و فراموش ناشدنی ساخت و و آرزوی ائتلاف همه قدرت های شیطانی و مصمم برای براندازی نظام اسلامی، از جمله قدرت های جهانی، شرکای منطقه ای و دنباله های داخلی آنان را در گورستان بزرگ این سرزمین دفن کردند.

وی ادامه داد: فتنه ۸۸ نقطه متراکم همه توطئه‌هایی بود که همه قدرت‌های بزرگ برای سیطره مجدد بر این سرزمین اندیشیده بودند، اما این بار جنگ به جای بیابان‌ها به خیابان‌ها کشیده شد و دشمن به جای تصرف سرزمین به دنبال تسخیر قلب مردم ایران بود.

سردار سلامی تصریح کرد: دشمن تصور می‌کرد که می‌تواند ملت ایران را از ارزش‌ها، باورها، آرمان‌ها و دستاورد‌های بزرگ انقلاب و رهبر معظم انقلاب جدا کند.

وی ادامه داد: فتنه‌گران زمینه یک بسیج جهانی را علیه این ملت را فراهم کرده بودند و فتنه به تعبیر قرآن از قتل و جنگ شدیدتر است.

سردار سلامی فتنه ۸۸ را از دوران دفاع مقدس خطرناک‌تر و سهمگین‌تر دانست و خاطرنشان کرد: آن‌ها تمام موجودیت، هویت، استقلال، آگاهی ملت را نشانه گرفته بودند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد: فتنه‌گران دوباره زمینه اشتهاآوری سلطه‌گران برای تسلط بر این سرزمین را فراهم کردند و در قلب آنان طمع برای سلطه بر ایران رشد کرد و آنان تصور کردند می‌توانند که ملت را از انقلاب خود پشیمان کنند.

سردار سلامی تصریح کرد: فتنه واقعیتی بسیار ملموس و خطرناک و ویرانگری بود که هزاران میلیارد تومان به اقتصاد کشور ضرر زد، چهره مششع و نورانی این نظام و شیرینی انتخابات با مشارکت بالای مردم را که در جهان و در طول تاریخ رکورد زده بود، به کام همه تلخ کردند و ملت ایران را در جهان تحقیر کردند.

وی خاطرنشان کرد: آشوب‌ها و فتنه‌ها در داخل این تصور را باری قدرت‌های جهانی به وجود آورد که ثبات داخلی نظام متزلزل شده است و در منطق مناسبات بین‌الملل اگر نظام امنیت یک کشور سست شود، قدرت سیاست خارجی آن هم کاهش پیدا می‌کند و همین موضوع موجب ایجاد طمع برای دشمنان برای هجوم به ملت ایران شد.

سردار سلامی با بیان این پرسش که در این شرایط قضاوت کنید چیزی جز خیانت آشکار و محاربه با ملت بر جبین سران فتنه و اصحاب آن شایسته است؟ تصریح کرد: آنان می‌خواستند تمامی آرمان‌ها، اهداف و دستاورد‌های انقلاب را برای منافع خود قربانی کنند و آشوب و ناامنی را بر قلب سرزمینی بیاورند که ملت آن در حوادث پیش از این توانسته بود نفوذ استکبار را بر این سرزمین برهم بزند.

وی ادامه داد: فتنه تصویری بود از دشمنان این ملت و ۹ دی تجلی شکوه این ملت. درود بر همه کسانی که آن روز آمدند و از تاریخ درس گرفتند. ملت ایران می دانست که اگر رهبر خود را تنها بگذارد، ۲۸ مرداد تکرار خواهد شد. جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: ملت ایران با هدایت رهبر حکیمش نشان داد که اگر دشمنان فتنه ای را آغاز کنند ، خاتمه دهنده آن ملت ایران است. اگر تهدیدی کنند، خاموش کننده آن ملت ایران است و اگر تحریم کنند، پیروز، ملت ایران است. نور خدا هرگز در این سرزمین خاموش نمی شود. وی اظهار داشت: ای خدای بزرگ شاهد باش، ما امام خود را تنها نخواهیم گذاشت و پشت سر رهبر بزرگمان قله های بلند را فتح خواهیم کرد. سلامی گفت: ملت ایران توانست زخمهای فتنه را ترمیم کند. رهبر عزیز و بزرگوار ما بزرگترین نقش را در هدایت ملت در جریان این توطئه ها داشت، او شرح صدر به خرج داد. او با الهام بخشی خود بذر آگاهی و ایمان را در دلهای ما کاشت که امروز شاخسارهای آن در عالم دیده می شود. وی خاطرنشان کرد: فتنه ۸۸ عامل تحریم کشور بود، لذا ملت ایران همچنان از آن فتنه خطرناک رنج می برد. اما امروز نفوذ منطقه ای ما بخشهای مختلفی از زمین را در بر می‌گیرد، نفوذ استکبارستیزی و نور انقلاب اسلامی که ملتها را از استعمار رهانیده است. جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: امروز ایران می تواند راه را در زمین و دریا و هوا راه را بر امریکا ببندد. امریکا امروز به زوال سیاسی و نظامی رسیده است. این یک آرزو نیست، واقعیت است. وی خاطرنشان کرد: بیشترین زوال مربوط به عقب نشینی امریکا بدون هیچ دستاورد از منطقه است. امروز امریکا سردرگم است. برجام را امضا می کنند و خود از آن خارج می شوند. این یعنی سرگردانی. در سوریه و عراق میلیاردها دلار هزینه می کنند اما نهایتا بدون دستاورد خارج می شوند. اما آنها با وجود همه این شکستها هنوز بر ملت ایران متمرکزند، اما مطمئن باشند که این بار هم ملت ایران، آنها را شکست خواهند داد.

سلامی گفت: امریکایی ها می دانند که مذاکره شکاننده وحدت ملی ما و مقاومت مایه انسجام و وحدت ملی ماست. ملت ایران در هیچ میدان نابرابری شرکت نمی کنند . امریکایی ها فکر می کردند می توانند با تحریمها ملت ایران را شکست دهند اما هرچه بیشتر تحریم کنند ، تحریمهایشان کم اثر تر می شود. جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران عنوان داشت: ما از هر زمان دیگری قوی تر، امیدوارتر و به آرمانهای خود و رهبرمان پایبندتریم، اما هنر آمریکا شکست خوردن است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: