وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد

راه اندازی بنیاد خیریه «مهارت افزایی»/ مشکل معتادان فقط گرمخانه نیست

کدخبر: 2301542

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: خیرین باید در حوزه مهارت افزایی نیز قدم بگذارند، زیرا مشکل معتادان تنها گرمخانه نیست و باید برای مهارت آموزی آنها تلاش کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، «محمد شریعتمداری» وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست هیئت امنای مجتمع بزرگ ایران مال، گفت: باید همه را به کارآفرینی علاقه‌مند کرد تا دیگران نیز این کار را انجام دهند.

وی ادامه داد: ساخت چنین مجموعه‌ای در مسیر بزرگراه تهران - کرج ایده ارزشمندی بوده و پردازش این ایده هنر است. اینجا مرکز عرضه محصولات تولید دست ایرانیان است و مرکز گردشگری و توریستی ایران است.

شریعتمداری تصریح کرد: اثار باستانی ما به صورت نمادین در این مجموعه وجود دارد و از کنار آن که عبور می‌کنید عظمت ایران و تمدن اسلامی و انقلابی را می‌توان مشاهده کرد.

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: مردم می‌توانند برای تفریح سالم و مشروع به اینجا بیایند و مشاغل پایین دست را فعال کنیم.

وی گفت: اشتغالزایی این مرکز چه در حین ساخت و چه بعد از ساخت بسیار بالا است. بنده از روزی که به وزارت کار آمدم تعهد کردم که بار فعالیت‌های خیریه مجموعه را به دوش شرکای اجتماعی کشور بگذارم.

شریعتمداری گفت: نباید فقط از بودجه دولت به موضوعات اجتماعی پرداخت بلکه باید از شرکای اجتماعی نیز استفاده شود.

وی افزود: باید ۵۰۰ نفر از کارآفرینان بعد از انقلاب را در یک جا جمع کنیم و از آنها تقدیر کنیم. باید مشاغل پایین دست را فعال کنیم و بتوانیم از این مکان برای عرضه محصولاتی که بدون واسطه در نقاط کشور ارایه می‌شود، استفاده کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ما نیاز داریم سرمایه‌هایی را که در این عرصه فعال است در امور خیریه فعال کنیم و با کمک خیرین مسائل را پیش ببریم.

وی ادامه داد: خیرین در حوزه مهارت افزایی باید قدم بگذارند، زیرا مشکل معتادان تنها گرمخانه نیست و باید برای مهارت آموزی آنها تلاش کرد؛ ضمن اینکه باید بنیاد خیریه مهارت افزایی راه بیندازیم تا برای مهارت افزایی در کشور سرمایه گذاری کنند.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: