آثار آهنگسازان ایرانی در رپرتوار گروه های خارجی جشنواره موسیقی فجر

کدخبر: 2301671

دبیر اجرایی سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر از حضور آثار آهنگسازان ایرانی در رپرتوار گروه های خارجی شرکت کننده در جشنواره امسال خبر داد.

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا ، شهرام صارمی دبیر اجرایی سی وچهارمین جشنواره موسیقی فجر با اشاره به برگزاری این رویداد فرهنگی هنری از 24 بهمن تا 30 بهمن در گفتگو با شب موسیقی رادیود تهران گفت: گروه های موسیقی در این دوره از جشنواره در تالار وحدت، تالار رودکی، فرهنگسرای نیاوران، برج میلاد ایوان شمس، سالن سوره حوزه هنری و برج آزادی اجرای برنامه خواهند داشت. در سالن زنده یاد امیرحسین فردی حوزه هنری برنامه های پژوهشی برگزار می شود و در خانه سینما نیز فیلم های مستند موسیقی نمایش داده خواهد شد.

مدیر اجرایی سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر منصوب شد

وی افزود: در طول مدت فراخوان سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر بیش از 270 اثر ارسال شده است. پس از بررسی هیئت انتخاب 20 اثر برای اجرا انتخاب شده اند که جدول این برنامه در روزهای آینده منتشر خواهد شد.

دبیر اجرایی سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر ادامه داد: با توجه به اینکه آثار آهنگسازان ایرانی به ندرت اجرا می شود، بخش مهمی از جشنواره به آثار آهنگسازان ایرانی اختصاص یافته است. این برنامه به گروه های خارجی نیز داده شده است و آن ها هم در رپرتوارشان یک اثر از آهنگسازان ایرانی خواهند داشت.

صارمی اظهار داشت: ما باید به این نکته برسیم که موسیقی هنری و جدی، بعد فرهنگی موسیقی ماست و در همه جای جهان ما را با این موسیقی می شناسند. این نیاز به یک حمایت و برنامه ریزی همیشگی دارد تا بتوانیم خروجی درستی داشته باشیم. متاسفانه بیشتر توجه ها به موسیقی مصرفی و موسیقی ای است که در آن گردش اقتصادی وجود دارد. در مسائل فرهنگی باید برنامه دراز مدت داشته باشیم تا بتوانیم نتیجه خوبی بگیریم.

برنامه «شب موسیقی» از مجموعه برنامه های «نقطه سر شب» رادیو تهران چهارشنبه ها از ساعت 22:30 تا 2 بامداد پخش می شود.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: