باشگاه فرهنگی؛

«گوی و چوگان» سرگذشت ورزش در ایران را بررسی می کند/ بررسی یک پرونده خرابکاری در ایران

کدخبر: 2301672

تعطیلات آخر هفته فرصتی برای بودن کنار خانواده و تجربه یک فضای فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان ، تعطیلات آخر هفته همواره فرصت مناسبی است تا در کنار دوستان و اعضای خانواده لحظات شاد و مفرحی را سپری کنیم و کمی از مشغله های کاری هفته و ساعات پرترافیک خیابان ها در امان باشیم. در این بین تماشای یک فیلم خوب یا دیدن یک تئاتر مناسب می تواند گزینه خوبی برای پرکردن اوقات فراغت باشد اما اگر تصمیم دارید بیشتر در خانه وقت خود را سپری کنید، خواندن یک کتاب یا گوش کردن به موسیقی را از دست ندهید. ضمن اینکه هر کدام از شبکه های سیما هم برنامه های خاص خود را دارند و شما می توانید با فیلم های سینمایی آخر هفته همراه شوید.

فیلم سینمایی آخر هفته

فیلم «درساژ» با بازی علی مصفا و شبنم مقدمی به عنوان یکی از آثار برگزیده در جشنواره برلین انتخاب شده و حالا روزهای آغازین اکران خود را در ایران سپری می کند.

«درساژ» اولین فیلم بلند سینمایی پویا بادکوبه به تهیه کنندگی روح الله برادری و سمیرا برادری است.

این فیلم به داستان زندگی چند نوجوان می پردازد که درگیر ماجرایی می شوند که شاید واقعیت زندگی نسل جدید در جامعه امروز باشد.

در این فیلم سینمایی علی مصفا، شبنم مقدمی ، هوشنگ توکلی، علیرضا ثانی فر، علیرضا آقاخانی، سیامک ادیب، جلال فاطمی، لویی سیفی، یسنا میرطهماسب، باسط رضایی، به آفرید غفاریان، شایان فصیح زاده، رامبد مطلبی و نگار مقدم به ایفای نقش می پردازند.

تئاتر آخر هفته

امیر حامد نویسنده و کارگردان نمایش «درآغوشم آب،خاک،خون» تنها بازیگر این اجرا است.

این نمایش تا ۲۱ دی ماه هر روز ساعت ۱۷ در این تماشاخانه روی صحنه می رود.

کتاب آخر هفته

کتاب «گوی و چوگان» به قلم جمال الدین اکرمی در قالب مجموعه «نیاکان ما» سرگذشت ورزش در ایران را برای نوجوانان نقل می کند.

در این کتاب نوجوانان با تاریخچه کهن ورزش در ایران که به ۳هزار سال قبل برمی گردد، آشنا می شوند. روایت این کتاب با بیان تاریخچه توپ در کشورمان آغاز می شود و در ادامه با سنگ اندازی، تاریخچه پیدایش زورخانه ها، چوگان، انواع کشتی و ... آشنا می شویم.

کتاب با احادیث، توصیه ها و جمله های معصومین و بزرگان علم و فرهنگ که با تکیه بر ورزش کردن نقل شده همراه است.«گوی و چوگان» که برای سومین بار از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است ، بیان سرگذشت پهلوانان ایرانی را از یاد نبرده است.

فیلم تلویزیونی آخر هفته

فیلم سینمایی «رقص شیطان» به کارگردانی اسماعیل براری، جمعه ۲۱ دی ماه ساعت ۱۸:۳۰ از شبکه افق پخش می شود.

در این فیلم خواهید دید: سرگرد هاشمی از نیرو های ویژه آگاهی مأمور رسیدگی به چند پرونده ترور می شود. او درگیر پرونده ای است که مطلع شده تعدادی از خرابکاران قصد منفجر کردن بمبی را در مراسم برگزاری یک اجلاس بین المللی دارند.

ابوالفضل پور عرب ، عاطفه رضوی، جمشید جهان زاده، حسین رازی، قاسم زارع و حمید لولایی در فیلم سینمایی «رقص شیطان» ایفای نقش کرده اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: