پرکارترین بازیگر جشنواره فجر امسال کیست؟

کدخبر: 2301797

جالب است که مهرداد صدیقیان در جشنواره سی و ششم فیلم فجر، فیلمی در عرصه رقابت نداشت ولی امسال با چهار فیلم به جشنواره آمده است.

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، سال گذشته بابک حمیدیان، هادی حجازی فر و ساعد سهیلی جزو بازیگران مرد پرکار جشنواره فیلم فجر بودند و جالب است که مهرداد صدیقیان در جشنواره سی و ششم فیلم فجر، فیلمی در عرصه رقابت نداشت ولی امسال با چهار فیلم به جشنواره آمده است. البته که پرکار بودن به منزله جزو سیمرغ های جشنواره بودن نیست؛ چرا که در جشنواره سی و ششم ساعد سهیلی در چندین اثر مهم حضور داشت اما جایزه ای نگرفت و باید منتظر ماند و دید چه اتفاقی برای این بازیگر در این دوره خواهد افتاد. از سویی امسال رقابت بازیگرانی چون حامد بهداد، نوید محمدزاده، فرهاد اصلانی، هادی حجازیفر و امین حیایی که در نقش های جدی خوب ظاهر می شوند، حائز اهمیت است.

پرکارترین بازیگر مرد جشنواره فجر امسال را بشناسید

مهرداد صدیقیان سی ام بهمن ماه 1367 در تهران بدنیا آمد. او فعالیت سینمایی خود را در مقام بازیگری از سال 84 با فیلم "عصر جمعه" آغاز کرد و با بازی در فیلم "اتوبوس شب" به شهرت رسید. "مادر قلب اتمی" شمّه دیگری از صدیقیان را روی پرده نقره ای برد و البته که در "ماجرای نیمروز" یک تیپ متفاوتی از این بازیگر را شاهد بودیم. «مدینه» و «سقوط یک فرشته» هم اتفاقات خوب تلویزیونی "صدیقیان" در کارنامه هنری اش به شمار می رود. مهرداد صدیقیان یک بار به خاطر بازی در "ماجرای نیمروز" دوره سی و پنجم جشنواره فیلم فجر نامزد بهترین بازیگر نقش اول مرد را به خودش اختصاص داد.

صدیقیان با دست پُر آمده ...

«ایده اصلی»، «سمفونی نهم»، «طلا»، «سونامی» جزو کارهای امسال مهرداد صدیقیان در جشنواره سی و هفتم فیلم فجر است. «سونامی» اولین فیلم سینمایی میلاد صدرعاملی فرزند رسول صدرعاملی است که در کنار مهرداد صدیقیان، بهرام رادان، علیرضا شجاع نوری، رعنا آزادی ور، فرشته حسینی، علی استادی، علیرضا ورزنده، امیر شریعت، امیرمهدی ژوله و محمدرضا غفاری نام خودشان را جزو "سونامی" جشنواره فجر ثبت کردند. این فیلم سینمایی به چالش های رقابتی ورزشکاران می پردازد و فیلمنامه آن را میلاد صدرعاملی و علی اصغری به طور مشترک به نگارش درآورده اند.

«ایده اصلی» به کارگردانی آزیتا موگویی در خارج از کشور فیلمبرداری شده که مهرداد صدیقیان با بازیگران خارجی هم همکار شده است. مانوس گاوراس، آندره آ ماچالکیدو، ایرینا مانژوسوا و واروارا لارمو، بهـرام رادان، مریـلا زارعی، هانیه توسـلی، پژمان جمشـیدی و شـهباز نوشیر به عنوان بازیگر این فیلم سینمایی حضور دارند. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: "ایران و اسـپانیا برای راه اندازی یک پروژه بـزرگ در جزیـره هندورابـی در جنـوب ایـران به توافق رسـیده انـد، شـرکت هـا و افراد بسـیاری به طمـع برنده شـدن در این مناقصه شـرکت کرده انـد و ..."

مهرداد صدیقیان در «سمفونی نهم» بازیگری تحت کارگردانی محمدرضا هنرمند را تجربه کرده است که بعد از مدت ها غیبت دوباره با یک فیلم به جشنواره فجر آمده است. صدیقیان این بار در کنار حمیــد فرخ نــژاد، ســاره بیــات، محمدرضــا فروتن، علیرضــا کمانــی، هــدی زین ‍العابدیــن، پژمــان بازغــی به ایفای نقش می پردازد. در خلاصه فیلم هنرمند آمده است: «شاید عاشق شدن آخرین فرصت هرکسی برای آدم بودن است. شما هم موافقید؟» هنرمند پیش از این آثاری سینمایی چون مرگ دیگری، زنگ ها، گورکن، ردپایی بر شن، دزد عروسک ها، دیدار، مرد عوضی، مومیایی 3، عزیزم من کوک نیستم را کارگردانی کرده است. هنرمند در فیلم آخرش قرار است داستان یک عشق عجیب و غریب به خدا را روایت کند.

صدیقیان در فیلم «طلا» با رامبد جوان در مقام تهیه کننده و پرویز شهبازی کارگردان، یک اثر دیگری را به جشنواره فجر آورده اند. علاوه بر "صدیقیان"، نگار جواهریان، هومن سیدی، طناز طباطبایی، هدی زین العابدین و احترام برومند در «طلا» به ایفای نقش می پردازند. فیلم «طلا» جدیدترین ساخته پرویز شهبازی بعد از فیلم هایی چون «نفس عمیق»، «عیار 14»، «دربند» و «مالاریا» محسوب می شود. این فیلم یک روایت اجتماعی درباره مسائل روز جوانان است. داستان "طلا" روایت چند جوانی است که قصد راه اندازی رســتورانی را دارنــد در ایــن میــان پــدر یکــی از آن هــا فــوت کــرده و مبلغ قابــل توجهــی پــول نیــز مفقــود می شــود.

صف شلوغ بازیگران سه فیلمی ...

- علی مصفا با فیلم های «سال دوم دانشکده من»، «روز های نارنجی»، «مردی بدون سایه»

- سعید آقاخانی با فیلم های «بنفشه آفریقایی»، «قسم»، «حمال طلا»

- فرهاد اصلانی با فیلم های «متری شیش و نیم»، «مردی بدون سایه»، «مسخره باز»

- بهرام رادان با فیلم های «آشفتگی»، «ایده اصلی»، «سونامی»

- بابک حمیدیان با فیلم های «معکوس»، «مسخره باز»، «سال دوم دانشکده من»

رقابت محمدزاده، عزتی، بهداد و معادی در صف دو فیلمه ها

حامد بهداد با فیلم های «قصر شیرین»، «جان دار»

جواد عزتی با فیلم های «ماجرای نیمروز رد خون»، «جان دار»

پیمان معادی با فیلم های «متری شیش و نیم»، «ناگهان درخت»

نوید محمدزاده با فیلم های «سرخ پوست»، «متری شیش و نیم»

مهران احمدی با فیلم های «آشفتگی»، «روز های نارنجی»

آتیلا پسیانی «غلامرضا تختی»، «سرخپوست»

علیرضا استادی «روزهای نارنجی»، «سال دوم دانشکده من»

پژمان بازغی «سمفونی نهم»، «تیغ و ترمه»

امیر آقایی «دیدن این فیلم جرم است!»، «مردی بدون سایه»

پدرام شریفی «سال دوم دانشکده من»، «شبی که ماه کامل شد»

یک فیلم و حضور چند بزرگ

علی نصیریان، اکبر زنجانپور، صابر ابر، سیامک انصاری، پژمان جمشیدی، حامد کمیلی، امین حیایی، جمشید هاشم پور، حبیب رضایی، مانی حقیقی، حسین محب اهری، حمید فرخ نژاد، محمدرضا فروتن، هومن سیدی، هوتن شکیبا، محسن تنابنده، محسن کیایی، هادی حجازی فر، امیر مهدی ژوله، محمدرضا غفاری و شهرام حقیقت دوست هر یک با یک فیلم در جشنواره سی و هفتم فجر شرکت کرده اند.

کارگردان هایی که از ایستگاه 36 به ایستگاه 37 فجر رسیدند

- بهرام توکلی با فیلم سینمایی «تنگه ابوقریب» در جشنواره سال قبل حضور داشت و امسال با فیلم «تختی» به جشنواره آمده است.

- محمدحسین مهدویان فیلم سینمایی «لاتاری» را سال گذشته ارائه داد و امسال هم با «ماجرای نیمروز رد خون» به جشنواره آمده است.

تهیه کنندگان پُرکار این دوره و یا حاضر در چند دوره متوالی " سودای سیمرغ "

- سید محمود رضوی (تهیه کننده آثار جشنواره ای چون ماجرای نیمروز رد خون، لاتاری، ماجرای نیمروز، سیانور، خانه ای در خیابان چهل و یکم و دلبری)

- علی قائم مقامی (تهیه کننده آثار جشنواره ای چون تیغ و ترمه، کفش هایم کو، جشن دلتنگی)

- سعید ملکان (تهیه کننده آثار جشنواره ای چون تختی، تنگه ابوقریب، ویلایی ها، ابد و یک روز و برادرم خسرو )

- محمدحسین قاسمی (تهیه کننده آثار جشنواره ای چون شبی که ماه کامل شد، مصادره، نفس)

- علی مصفا هم امسال تهیه کنندگی دو فیلم را بر عهده دارد.

مروری بر آثار سی وهفتمین جشنواره فیلم فجر/ از "زهرمار" جواد رضویان تا "قسم" محسن تنابنده+عکس

چند نکته دیگر درباره فیلم های جشنواره فجر

اولین های نام آشنا

در فیلم های بخش سودای سیمرغ، نام سه چهره به چشم می خورد که امسال برای اولین بار در مقام کارگردان، در جشنواره فجر حضور دارند. جواد رضویان با فیلم کمدی «زهرمار» در بخش نگاه نو حضور دارد. البته او قبلا فیلم «کمی شیرین، بسی فرهاد» را ساخته و منتظر اکران عمومی این فیلم است، فیلمی که با پروانه سینمایی ساخته نشده بود. محسن تنابنده هم امسال با دومین ساخته خود «قسم»، برای اولین بار به رقابت جشنواره فجر آمده و پولاد کیمیایی نیز دیگر بازیگری است که با اولین فیلم خود «معکوس» در بخش نگاه نو داوری خواهد شد.

بازیگری کیومرث پوراحمد

کیومرث پوراحمد کارگردان سینما و تلویزیون که «تیغ و ترمه» را در مقام کارگردان به جشنواره فیلم فجر آورده و در «جمشیدیه» یلدا جبلی به همراه بهرام عظیمی کارگردان صاحب نام انیمیشن بازی کرده است. نکته جالب دیگر بازی مهراب قاسم خانی نویسنده و شقایق دهقان که در عالم واقعی زن و شوهر هستند برای اولین بار با همدیگر در فیلم «ناگهان درخت» صفی یزدانیان ایفای نقش کرده اند.

غایبان جشنواره حاضر شدند

محمدرضا هنرمند و رسول صدرعاملی در این فهرست، مهم ترین غایبان جشنواره طی سالیان اخیر بوده اند. محمدرضا هنرمند سال گذشته، بعد از 16 سال دوری از سینما، فیلم «سمفونی نهم» را جلوی دوربین برد و حالا این فیلم در جشنواره سی وهفتم فجر رونمایی می شود. رسول صدرعاملی هم امسال بعد از مدت ها با فیلم «سال دوم دانشکده من» به جشنواره فجر آمده است. آخرین حضور او به جشنواره سی ام برمی گردد که سیمرغ زرین را در بخش جایزه ویژه دبیر جشنواره، برای فیلم «در انتظار معجزه» دریافت کرد.

حال باید منتظر ماند و دید رقابت بین کارگردان ها، بازیگران و دیگر عوامل سازنده یک اثر که در بخش مسابقه قرار دارند- به چه صورت پیش می رود و سیمرغ های بلورین فجر 37 به چه کسانی می رسد؟

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: