جزئیات طرح "هتل‌های میراثی ایران" با استفاده از تجربه پرتغالی‌ها

کدخبر: 2301798

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی به تشریح جزئیات طرح "راه‌اندازی هتل‌های میراثی ایران" با بهره‌گیری از تجربیات پرتغالی‌ها پرداخت.

- اخبار اجتماعی -

ولی تیموری در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره طرح هتل های میراثی ایران اظهار کرد: این طرح مربوط به بناهایی است که تاریخچه فرهنگی و تاریخی دارند، حال برخی از آنان ثبت شدند و برخی هم ثبت نشدند اما با خانه های قدیمی بوم گردی متفاوت بوده و جزو این دسته از خانه ها نیستند.

وی ادامه داد: در دنیا، کشورهای پیشرو در احیای چنین بناهایی، دو کشور اسپانیا و پرتغال هستند و ما نیز طرح هتل های میراثی یا اقامتگاه های میراثی را با کارشناسان پرتغالی دنبال خواهیم کرد که در اجلاس همدان گزارش خود را به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ارائه کرده بودند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد: خوشبختانه در ایران ظرفیت بالایی برای احیای بناهای تاریخی و فرهنگی وجود دارد و هم اکنون در حال تهیه ضوابط و قوانین این امر هستیم که امیدواریم تا پایان سال این مرحله به پایان رسیده و وارد مرحله اجرا شویم.

تیموری یادآور شد: ما در زمینه احیای بناهای تاریخی و فرهنگی در برخی شهرها از جمله کاشان، اصفهان و یزد تجربه خوبی داریم و بیشترین هدف ما برای همکاری با کارشناسان پرتغالی، کسب تجربه آنها است زیرا حتی در نهایت شاید به این نتیجه برسیم تا با سرمایه گذار داخلی، کار را در مرحله اجرا کلید بزنیم.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاطرنشان کرد: به هرحال کسب تجربه برای احیای بناهای تاریخی و فرهنگی بسیار اهمیت دارد تا بتوانیم با قوانین، ضوابط و در نهایت تجارب موفق دنیا آشنا شویم تا وقتی یک بنای باارزش برای هتل و اقامتگاه درنظر گرفته می شود تکالیف چنین واگذاری های نیز تعیین و تبیین شود.

مردم باید در زمان چالش های اقتصادی سفر ارزان بروند/ دولت مسافرت را در بسته خانوار بگنجاند

چرا ایران نباید مقصد ارزان سفر معرفی شود/ چگونگی درآمدزایی از گردشگران خارجی

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: