دریادار سیاری عنوان کرد

تحقق ۹۵ درصد اهداف در رزمایش فدائیان حریم ولایت/ پاسخ قاطع و پشیمان کننده به دشمنان

کدخبر: 2301918

معاون هماهنگ کننده ارتش با بیان اینکه به بیش از ۹۵ درصد اهداف در هشتمین رزمایش فدائیان حریم ولایت دست یافتیم، گفت: این رزمایش به دشمن نشان می دهد که اگر اشتباهی از او سر بزند، پاسخی قاطع و پشیمان کننده دریافت خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش درپایان هشتمین رزمایش فدائیان حریم ولایت نیروی هوایی ارتش در منطقه عمومی اصفهان و در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: امروز شاهد هنر نمایی تیز پردازان نیروی هوایی قهرمان ارتش جمهوری اسلامی ایران در آسمان ایران زمین بودیم.

وی افزود: تعدد عملیاتی که در این رزمایش انجام شد از جمله پرتاب بمب، راکت، موشک و نبرد هوایی و حتی زدن موشک در هوا توسط هواپیمای دیگر و بار ریزی توسط هواپیماهای ترابری بسیار خوب، به موقع و با اقتدار انجام شد.

دریادار سیاری با بیان اینکه آنهایی که دفاع مقدس را درک کردند به خوبی درک می کنند که غُرش هواپیما به رزمندگان نیرو و روحیه می داد، ادامه داد: امروز شاهد بودیم هواپیماهایی که به دست توانمند نیروهای صنعتی ما در نیروی هوایی ارتش، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و دانشگاه های کشور به روز شده و با تجهیزات بومی توسط خلبانان پرورش یافته در این مرز و بوم و با این مهارت پرواز و ماموریت های محوله را با موفقیت انجام می دهند که موجب افتخار و احساس غرور است.

معاون هماهنگ کننده ارتش تصریح کرد: در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب به جایی رسیده ایم که تمام خلبانان در داخل کشور آموزش می دهیم و هواپیما تولید و بهینه سازی می کنیم. در دو روز و شب گذشته شاهد اجرای عملیات هایی بودیم که خلبانان عزیز ما در آسمان به خوبی انجام دادند.

وی با بیان اینکه تلاش و آمادگی بالای نیروی هوای ارتش در شرایطی است که تحت شدید ترین تحریم ها قرار داریم، خاطرنشان کرد: آمادگی و اقتدار نیروی هوایی موجب افتخار مردم ما است، این خلبانان جوان که به خوبی و البته به زیبایی این ماموریت را انجام دادند سنی میان ۲۰ تا ۲۷ سال دارند و که اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران را در آستانه جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به نمایش گذاشتند.

دریادار سیاری عنوان کرد: رسانه ها باید اقتدار و آمادگی نیروهای مسلح را به خوبی به نمایش بگذارند تا دوست و دشمن بداند امروز ایران اسلامی به برکت انقلاب اسلامی به این توانمندی رسیده که تجهیزات مورد نیاز خود را مانند جنگنده ، موشک در داخل کشور و بدون نیاز از خارج تولید می کند.

معاون هماهنگ کننده ارتش با بیان این که به بیش از ۹۵ درصد اهداف تعیین شده در هشتمین رزمایش اقتدار فدائیان حریم ولایت نهاجا دست یافته ایم، افزود: اگر چه به اهداف خود از برگزاری این رزمایش دست یافته ایم اما به این کفایت نکرده و نگاه ما همواره به جلو است. با رصد تهدیدات و با وجود تحریم ها به دنبال این هستیم که هر روز بهتر از روز گذشته باشیم. امروز شاهد عظمت و اقتدار نیروی هوایی ارتش و همچنین استفاده از انواع جنگنده ها و هواپیما های سوخت رسان و ترابری بودید که موجب افتخار است.

وی با اشاره به شرایط منطقه رزمایش، اظهار داشت: با وجود هوای نامناسب و وزش باد شدید تمام موشک ها و بمب ها بومی مانند بمب قاصد به اهداف برخورد کرد و زیباترین صحنه لحظه هدف قرار دادن و منهدم کردن موشک شلیک شده از جنگنده F-5 توسط موشک جنگنده میگ-29 بود که نشان دهنده تخصص و دقت بالای خلبانان جوان ما است.

سیاری در پایان گفت: پیام این رزمایش اقتدار و آمادگی نیروهای مسلح برای دفاع از کشور است که برای دوستان خوشحال کننده و به دشمن نشان می دهد که اگر اشتباهی از او سر بزند، پاسخی قاطع و پشیمان کننده دریافت خواهد کرد.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: