خدادادی:

بودجه سازمان‌های متولی آسیب‌های اجتماعی در سال آینده شیب افزایشی داشته است

کدخبر: 2301949

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان این که اعتبارات سازمان بهزیستی در بودجه سال ۹۸ حدود ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است، گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری برای تمرکز بر رفع آسیب های اجتماعی در بودجه سال آینده توجهات لازم صورت گرفته، لذا نگرانی از باب بودجه سازمان‌های متولی آسیب‌های اجتماعی وجود ندارد.

سلمان خدادادی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره بودجه سازمان‌های متولی آسیب های اجتماعی اظهار کرد: موضوع آسیب های اجتماعی بحث بسیار گسترده ای است که باید قبل از پرداختن به آن بدانیم که به این موضوع چطور نگاه می‌شود.

خدادادی با اشاره به این که نگرانی از باب بودجه سازمان‌های متولی آسیب های اجتماعی وجود ندارد و مشکل حادی در این حوزه نخواهیم داشت، در این باره گفت: کمیسیون اجتماعی هم تلاش می‌کند که متناسب با رشد آسیب های اجتماعی به سمت کسب منابع برای رفع آنها حرکت کند.

وی توضیح داد: اگر توجهات به آسیب های اجتماعی را تنها متمرکز به دولت کرده و تکلیف دولت بدانیم، آن گاه عقب می مانیم، لذا باید نگاه ها به آسیب های اجتماعی همه جانبه و روزانه باشد، چون موضوعات اجتماعی سیال است و متوقف نمی‌شود و هر روز موضوع نوظهوری به وجود می‌آید لذا باید در شناخت آسیب های اجتماعی پیش قدم باشیم.

خدادادی با اشاره به این که پنج محور مورد تاکید مقام معظم رهبری درباره آسیب های اجتماعی است، در این باره گفت: مسائلی همچون اعتیاد، حاشیه نشینی، طلاق، نزاع و فقر از جمله موضوعاتی است که مقام معظم رهبری بر لزوم رفع آن تاکید داشته‌اند و شخصا روند پیگیری این موضوعات را رصد می‌کنند. قطعا برای رفع آسیب های اجتماعی به بودجه نیاز است. مثلا در موضوع حاشیه نشینی باید خدمات به گونه‌ای ارائه شود که آن منطقه از حاشیه نشینی خروج کند و امکانات لازم داده شود.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان این که دولت اعتبارات خوبی را برای این موارد اختصاص داده است، یادآور شد: علی‌رغم این که بودجه برخی از بخش‌ها به دلیل شرایط فعلی حذف یا کم شده است، بودجه آسیب های اجتماعی شیب افزایشی داشته است. مثلا اعتبارات سازمان بهزیستی در سال آینده ۴۶ درصد نسبت به سال جاری افزایش پیدا کرده است که این موید نگاه خوب به این مقوله است.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: