سوریه، اسرائیل را مسؤول حمله هوایی به اطراف فرودگاه بین‌المللی دمشق دانست

کدخبر: 2301985

یک منبع نظامی سوری اعلام کرد،‌ هشت فروند موشک "اسرائیلی" از حریم هوایی لبنان مواضعی در غرب دمشق، پایتخت سوریه را هدف قرار دادند که سامانه‌های دفاع هوایی سوریه شش مورد آنها را ساقط کردند.

به گزارش ایسنا، این منبع نظامی سوری به خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گفت: این حملات یک تجاوز اسرائیلی به مواضع سوریه بود و خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیز از مقابله سامانه‌های دفاع هوایی سوریه با این اهداف "متخاصم" خبر داد.

این منبع تاکید کرد، سامانه‌های دفاع هوایی در اطراف فرودگاه دمشق تعداد زیادی از این موشک‌ها را رهگیری کردند که تعداد زیادی از آنها ساقط شدند و هیچ موشکی نتوانست به اهداف خود اصابت کند.

از سوی دیگر، یک منبع در دفاع هوایی سوریه به اسپوتنیک گفت: موشک‌های اسرائیلی در دو موج حمله شلیک شدند که شامل هشت موشک بودند.

وی ادامه داد: موشک‌های اسرائیل مواضعی در منطقه الکسوه و اطراف فرودگاه بین‌المللی دمشق را هدف قرار دادند و حملات از سوی دو جنگنده‌ اسرائیلی انجام شدند.

خبرگزاری رسمی سوریه نیز به نقل از یک منبع نظامی گزارش داد، یکی از موشک‌های اسرائیل به انبار تسلیحات در فرودگاه بین‌المللی دمشق اصابت کرد.

این منبع نظامی گفت: راس ساعت ۱۵ :۲۳ دقیقه به وقت محلی جنگنده‌اسرائیلی از سمت "اصبع الجلیل" موشک‌هایی را به سمت اطراف فرودگاه دمشق شلیک کرد.

این منبع افزود: فورا سامانه‌های دفاع هوایی ما اقدام به مقابله کرده و اکثر موشک‌ها را ساقط کردند و تاکنون فقط یکی از موشک‌ها به انبار تسلیحات در فرودگاه بین‌المللی دمشق اصابت کرده است.

سانا همچنین به نقل از یک منبع در وزارت حمل و نقل سوریه گزارش داد، فعالیت عادی فرودگاه بین‌المللی دمشق ادامه دارد و این حملات هیچ تاثیری بر فعالیت فرودگاه نداشته است.

دیده بان حقوق بشر سوریه وابسته به مخالفان سوری نیز مدعی شد، بخشی از موشک‌ها به سه هدف در حومه غربی و جنوبی دمشق اصابت کردند که انبارهای تسلحاتی حزب‌الله لبنان بوده‌اند.

دیده بان حقوق بشر سوریه ادعا کرد: بزرگترین هدف حملات، منطقه الکسوه و مناطق دیگر در حومه جنوب غربی دمشق بود که مقرها و انبارهای تسلیحاتی ایرانی‌ها و حزب‌الله لبنان در آنجا قرار دارند.

از زمان آغاز درگیری‌ها در سوریه در سال ۲۰۱۱ اسرائیل بارها اهداف نظامی ارتش سوریهیا حزب‌الله لبنان را هدف گرفته و به ندرت درباره حملاتش در سوریه اظهار نظر می‌کند.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: