گوشت برزیلی در دست دلالان

گوشت قرمز به ۹۵هزارتومان می‌رسد

کدخبر: 2301999

فرهاد موسی زاده، توزیع کننده گوشت قرمز در رابطه با گرانی مجدد گوشت در هفته‌های اخیر بیان داشت: از زمانی که نرخ دلار بالا رفته است، کشتار کمتر شده و دام‌های سبک از لب مرز به کشورهای همسایه قاچاق می شود.

فرهاد موسی زاده، توزیع کننده گوشت قرمز در گفتگو با خبرنگار « نود اقتصادی » در رابطه با گرانی مجدد گوشت در هفته‌های اخیر بیان داشت: از زمانی که نرخ دلار بالا رفته است، کشتار کمتر شده و دام‌های سبک از لب مرز به کشورهای همسایه قاچاق می شود.

وی افزود: ظرف یک ماه گذشته گوشت گوسفندی 10 هزار تومان گران شده است، روز گذشته شقه با دنبه قیمتش به حدود 77 هزار تومان رسید.

موسی زاده خاطرنشان کرد: البته 77 هزار تومان در درب کشتارگاه است اما زمانی که مغازه دار آن را به درب مغازه می آورد هزینه حمل را هم بر روی آن می کشد بنابراین اگر با انصاف باشد گوشت 77هزار تومانی را 80 هزار تومان می فروشد.

این توزیع کننده بیان داشت: این گرانی باعث شده که تقاضا بسیار پایین بیاید، واردات گوشت برزیلی هم نتوانسته تأثیری بر کاهش قیمت بگذارد زیرا نحوه توزیع آن مناسب نیست و با سختی به دست مردم می رسد.

وی گفت: گوشت برزیلی به میزان بسیار کم در اختیار مردم قرار می گیرد گاهی تنها 10 تا 15 بسته گوشت برزیلی در فروشگاه های بزرگ عرضه می شود که بسیار سریع هم تمام می شود.

وی با بیان این مطلب که توزیع گوشت برزیلی با کارت ملی هم به یک کاسبی برای افراد سودجو تبدیل شده است، تصریح کرد: توزیع گوشت برزیلی به دست دلالان افتاده است، به این ترتیب که ابتدا دانشگاه ها و برخی ارگان های دیگر سهمیه خود را خریداری می کنند، اما برخی بعد از این که سهمیه خود را با ارز وارداتی دولتی می گیرند، گوشت را با قیمت بالاتر در بازار آزاد به فروش می رسانند.

موسی زاده اظهار داشت: مثلا گوشت را 28 هزار تومان می خرند، بعد آن را به دلال می دهند و دلال همان گوشت ران و دست 28 هزار تومانی را با قیمت 40 هزار تومان می فروشند.

این کارشناس حوزه گوشت قرمز عنوان کرد: ستاد تنظیم بازار نتوانست به خوبی از عهده تنظیم بازار گوشت قرمز برآید، با یک فرمایش و دستور نمی توان مشکلات این بازار را حل کرد.

وی تأکید کرد: هنوز جاده ها برفی نشده است، تا یک ماه آینده اگر فکری به حال قیمت گوشت نکنند، قیمت این ماده پروتئینی به 95 هزار تومان در درب قصابی ها هم خواهد رسید، بنابراین باید هر چه زودتر فکری به حال آن کنند.

ارسال نظر: