صبوری در واکنش به تصویب کلیات طرح استانی شدن انتخابات:

پر کردن نماد جمهوریت نظام با نمایندگان جناح‌های قدرت و ثروت بی‌عدالتی است

کدخبر: 2302122

دبیر اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی گفت: تا وقتی سازوکارهای لازم وجود نداشته باشد، استانی شدن انتخابات نه تنها مشکلی را حل نمی کند، بلکه به آسیب‌های مجلس فعلی نیز اضافه خواهد کرد.

محمدحسین صبوری دبیر اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، در رابطه با طرح استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌در مقاطع مختلفی این طرح ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌از سوی برخی نمایندگان در دستور کار مجلس قرار گرفته و برای تصویبش تلاش شده است.

وی ادامه داد: به این طرح ایرادات و مسائل مختلفی وارد شده که نیاز به بحث و بررسی دارد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و اهمیت این موضوع می‌طلبد نظرات مختلف کارشناسان و نتیجه بررسی‌های آنها مورد توجه قرار گیرد.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

صبوری تاکید کرد: وقتی ضعف استدلالی موافقان طرح را ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌مشاهده می‌کنیم، متوجه می‌شویم که عملا دلایل منطقی و کارشناسی‌ای برای اجرای این طرح وجود ندارد و این مسئله نیز موجب نگرانی بیشتری می‌شود. به همین دلیل نیاز است جای طرح چنین مسائلی، به ایرادات واقعی انتخابات مجلس و شیوه های مرسوم برای رأی آوری فکر کرد و اذهان را به سمت موضوعات فرعی سوق ندهیم.

دبیر اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی تصریح کرد: ما مجلس را به عنوان جایی که نمونه بارز و عینی ‌‌‌‌‌‌‌نمایندگی مرد‌م در حاکمیت است، می‌بینیم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و مردم جای جای نقاط مختلف کشور و شهرستان‌ها با نمایندگان خود می‌توانند مطالبات خود را مطرح کنند ولی اجرای این طرح ‌عملاً منجر به این می‌شود که در مجلس بیشتر از گذشته شاهد جماعتی باشیم که برای خود ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شأن نمایندگی مردم مناطق محروم، شهرها و شهرستان‌های کوچک قائل نیستند، و.بیشتر به دنبال تأمین منافع احزاب و حامیان مالی شان باشند.

وی گفت: این بی عدالتی ست که نماد جمهوریت نظام را با نمایندگان جناح های قدرت و ثروت پر کنیم.

صبوری با اشاره به مشکلات و معضلاتی که در انتخابات مجلس وجود دارد، یادآور شد: چه بسا مفاسد و معضلاتی که برای ورود به مجلس و انتخابات و نمایندگان با که پیش از این داشتیم با این مدلی که طرح قرار است اجرا شود،‌ بیشتر خواهد شد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و ما در انتخابات‌ها نمی‌توانیم وضعیت برابری برای نمایندگان مختلف مشاهده کنیم.

وی گفت: طبیعتا نماینده‌ای که در سطح استان و کلانشهرها رقابت می‌کند، فرصت‌ها و امکانات بیشتری برای رقابت دارد؛ و فرصت برابری میان نمایندگان شهرهای کوچک و کلانشهرها وجود نخواهد داشت.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ این اقدامات عجولانه‌ برای تصویب این طرح هم ابهامات را بیشتر می کند و این سوال پیش می‌آید که چرا نمایندگان با این عجله سعی دارند این طرح را تصویب کنند و ‌منافع کدام نمایندگان و جریان‌ها در تصویب این طرح نهفته است؟ این فعال دانشجویی گفت: موضع ما این است که اساساً طرح موضوعاتی نظیر استانی شدن یا نشدن انتخابات، بحثی فرعی ست، چرا که ضعف های اساسی موجود را رفع نخواهد کرد.

وی اظهار داشت: تا وقتی سازوکاری برای جلوگیری از ورود سرمایه داران وجود نداشته باشد، تا زمانی که سازوکاری برای شفاف شدن هزینه های انتخاباتی طراحی نشود، استانی شدن انتخابات نه تنها مشکلی را حل نمی کند، بلکه به آسیب های مجلس فعلی نیز اضافه خواهد کرد.

دبیر جنبش عدالتخواه در پایان با دکر این نکته که، با تصویب این طرح برای همیشه باید با نمایندگان مستقل و واقعی مردم خداحافظی کنیم، گفت: معتقدیم که طرح اینگونه مسائل در هر دوره، دقیقا برای فرار از مباحث اصلی و ریشه ای ست که در سیاست های کلی انتخابات ابلاغ شده توسط رهبری نیز آمده است. انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: