یک مقام سازمان ملل:

ایران نقشی سازنده در حل مسائل خاورمیانه و صلح افغانستان دارد

کدخبر: 2302124

یک مقام سازمان ملل از نقش سازنده ایران در حل کردن مسائل خاورمیانه و روند صلح افغانستان تاکید و از آن قدردانی مرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از فایننشال تریبون، هیدئو ایکبه، مسئول دفتر ارتباطات تهران در زمینه کمک‌رسانی‌های سازمان ملل در افغانستان گفت: ما به مشورت مقامات ایرانی برای حل کردن مسائل منطقه تکیه کرده و امیدواریم با ادامه این همکاری به نتایج مثبتی دست یابیم.

وی که با کوروش کرم‌پور، رئیس گروه دوستی ایران و افغانستان دیدار کرده است، در این دیدار گفت: سازمان ملل نمی‌تواند روند صلح افغانستان را بدون حمایت ایران و سایر کشورهای منطقه پیش ببرد.

ایکبه همچنین در این باره تصریح کرد: جامعه جهانی مخالف روش‌های نظامی مواجهه با مسائل افغانستان بوده و به دنبال راهکارهای دیپلماتیک می‌باشد که این بدون مشارکت داشتن دولت افغانستان و حمایت کشورهای منطقه ممکن نیست.

به گزارش ایسنا، رییس‌جمهور پیشین افغانستان به تازگی در زمینه روابط ایران و افغانستان گفته است: گفت‌وگو و تماس ایران با طالبان به نفع افغانستان تمام خواهد شد .

حامد کرزای در گفت‌وگو با ایسنا در ارزیابی خود از گفت‌وگوهای ایران با طالبان گفت: ایران با طالبان در تماس است و این تماس ایران با طالبان بدون شک به نفع افغانستان تمام می‌شود.طی هفته‌های اخیر، موضوع گفت‌وگوی ایران با طالبان پس از سفر دبیر شورای عالی امنیت ملی به کابل مطرح شد و پس از آن نیز نمایندگانی از طالبان به تهران سفر کرده و با عراقچی معاون وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کردند.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: