در گفت‌وگو با فارس صورت گرفت

توضیحات عضو هیأت رئیسه درباره آمار منتشره از میزان مشارکت نمایندگان در رای گیری

کدخبر: 2302210

عضو هیأت رئیسه مجلس درباره آمار منتشره در برخی رسانه ها از میزان مشارکت عده ای از نمایندگان در رای گیری جلسات علنی آذر ماه ۹۷ توضیحاتی ارائه کرد.

احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم و عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌ وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس‌ با اشاره به فهرست منتشره از میزان مشارکت ۹۶ تن از نمایندگان متقاضی شفافیت آرا در رای گیری های جلسات علنی، توضیحاتی در این ارتباط ارائه کرد.

وی اظهار داشت: این گزارش تنها مربوط به ۹۶ تن از مجموع ۲۹۰ نماینده مجلس است که موافقت خود را با انتشار میزان مشارکت در رای گیری ها اعلام کرده اند.

عضو هیأت رئیسه مجلس ادامه داد: برخی رسانه ها به اشتباه میزان مشارکت هر نماینده را با تعداد کل آرای مجلس در طی یک ماه مورد سنجش قرار داده اند، در حالی که باید درصد تعداد مشارکت هر نماینده در رای گیری ها، بر اساس میزان حضور ایشان در جلسات علنی سنجیده شود. چرا که هر نماینده در طی هر ماه حق استفاده از مرخصی داشته و یا ممکن است از سوی مجلس به ماموریت اعزام شده باشد که در این صورت در رای گیری ها نیز مشارکت نداشته است.

وی در همین رابطه تصریح کرد: متاسفانه بعد از انتشار این گزارش، برخی رسانه‌ها بدون در نظر گرفتن میزان حضور این نمایندگان در جلسات علنی، اقدام به رتبه بندی کرده اند که این رتبه بندی کاملاً اشتباه است.

وی در خاتمه مطرح کرد: لذا از رسانه ها انتظار می رود در این خصوص دقت بیشتری به خرج دهند و در صورت لزوم اطلاعات کافی و صحیح را از هیأت رئیسه مجلس دریافت کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: